۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
تامین اعتبار بازارگردانی هدف هلدینگ سازی «گلرنگ»
«بازار» خبر می دهد

تامین اعتبار بازارگردانی هدف هلدینگ سازی «گلرنگ»

چندی پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه «گلرنگ» توان تامین اعتبار برای بازارگردانی شرکت های تابع خود در بورس را ندارد به همین دلیل هلدینگی از ۳۰ شرکت زیرمجموعه برای رفع این مشکل راه اندازی کرده است.

بازار؛ گروه بورس: گروه صنعتی «گلرنگ» اقدام به راه اندازی هلدینگی از ۳۰ شرکت مواد غذایی، شرکت های کشاورزی و خدماتی کرده است تا بتواند فعالیت های خود را گسترش دهد و در مدیریت منابع این شرکت ها استراتژی قوی تری را بکار بگیرد، حال از آنجایی که بیش از ۴ شرکت این گروه در بورس فعالیت دارند و پیش از این گفته می شد شرکت های زیرمجموعه گلرنگ حاضر در بورس از منابع اعتباری لازم برای بازارگردانی سهام خود برخوردار نیستند این اقدام می تواند گامی در جهت جلوگیری از افت سهام یا تشکیل صف های سنگین فروش و ... شود.

شرکت گلرنگ با راه اندازی یک هلدینگ غذایی در صدد این است که بتواند سهم بازار بیشتری در اختیار بگیرد و هزینه تمام شده کالاهای تولیدی شرکت های تابع هلدینگ را کاهش دهد و از این طریق ارزش سهام شرکت های تابع خود در بورس را هم نجات دهد

همچنین شرکت گلرنگ با راه اندازی یک هلدینگ غذایی در صدد این است که بتواند سهم بازار بیشتری را در اختیار بگیرد و هزینه تمام شده کالاهای تولیدی شرکت های تابع هلدینگ را کاهش دهد و از این طریق بتواند قدرت رقابت پذیری بیشتری را به دست بیاورد. زیرا در حال حاضر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و مردم تنها به خرید کالاهای ضروری خود و آنهم از شرکت های که قیمت کمتری دارند تمایل نشان می دهد.
از این رو بسیاری از شرکت هایی که تا چند وقت اخیر توانسته اند با قیمت های بالا محصولات خود را بفرشند دیگر توان مقابله با شرکت های چابک تر را نخواهند داشت از این رو بهره وری تنها را نجات این شرکت ها است. از طرف دیگر شرکت های حاضر در بورس اگر پی بر ایی مناسبی نداشته باشند به طور قطع با افت شدید قیمت سهام روبرو می شوند، زیرا بازار به اندازه کافی با ریسک های غیر اقتصادی مواجه است و عملا شرکت هایی که حاشیه سود مناسبی هم نداشته باشند بیشتر در زیان فرو خواهند رفت.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha