۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
گرد و غبار بیش از ۱۵ استان را درنوردید

گرد و غبار بیش از ۱۵ استان را درنوردید

کارشناس هواشناسی گفت: استان‌های کرمانشاه؛ همدان؛ کردستان؛ مرکزی؛ قم و البرز در شرایط بد جوی قرار گرفته اند.

به گزارش بازار، محمد اصغری کارشناس هواشناسی در زمینه شرایط جوی حاکم بر کشور گفت:صبح امروز ۱۲ استان درگیر گردو غبار شدند که در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۵ استان رسیده است. طی سال‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده گردو غبار کشورهای همسایه به گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان برسد که در ساعت‌های آتی این استان‌ها نیز درگیر می‌شوند.

چشمه‌های گردو خاک در ترکمنستان هم کم نیست خراسان‌های رضوی شمالی و جنوبی نیز باید منتظر گرد و خاک باشند. بدترین شرایط در کرمانشاه و همدان با دید کمتر از ۵۰۰ متر است که احتمال لغو پروازها وجود دارد. کردستان؛ استان مرکزی؛ قم و البرز نیز در شرایط حادی‌تر سپری می‌کنند به طوریکه فرودگاه پیام دید زیر ۵۰۰ متر دارد و قزوین و زنجان نیز از این قائده مستثنی نیست.

اصغری بیان کرد:بارندگی‌های کم در خاورمیانه عامل این رویداد شده است و این وضعیت تا فردا ادامه می‌یابد؛ از روز یکشنبه به بعد انتقال گردو خاک به خارج ازکشور نداریم و اگر گرد و خاکی باشد؛ مربوط به داخل کشور است خوزستان و بوشهر در پیشانی شرایط جوی قرار دارند.

وی تاکید کرد:خبرخوب اینکه شروع بارندگی از اواخر امشب در آذربایجان شرقی و غربی شروع میشود و برای فردا بعد ظهر در تهران منتظر وقوع بارندگی هستیم.

کارشناس هواشناسی یادآور شد:طی ۵۰ سال گذشته معمولا این شرایط جوی از اردیبهشت تا تیر بوده، اما امسال از فرودین تا شهریور ادامه می‌یابد؛ شاخص آلودگی به بالای ۴۰۰ رسیده است و برای تمام گروه‌های سنی خطرناک است.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha