۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
سیاست ضد انرژی دولت بایدن و افزایش قیمتها| قربانی کردن منافع تولیدکنندگان
بازار گزارش می دهد؛

سیاست ضد انرژی دولت بایدن و افزایش قیمتها| قربانی کردن منافع تولیدکنندگان

سیاست های ضد انرژی دولت بایدن و متحدانش در کنگره باعث کمبود انرژی شده که این مهم قیمت ها را افزایش می دهد.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که رئیس جمهور «جو بایدن» قیمت بالای گاز را محکوم می کند و کنگره جلساتی را برای متهم کردن مدیران عامل شرکت های انرژی در مورد افزایش قیمت ها تشکیل می دهد، سیاست گذاران باید در نظر بگیرند که آیا سیاست های محدود کننده تولید انرژی داخلی مقصر افزایش قیمت های مصرف کننده است یا خیر.

با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای و نارضایتی مصرف کنندگان از قیمت های بالا در پمپ، دموکرات ها به دنبال قربانی منافع تولید کنندگان انرژی هستند. رهبران در مجلس نمایندگان و سنا با تکرار اظهارات رئیس جمهور بایدن مبنی بر اینکه تولیدکنندگان انرژی مصرف‌کنندگان را تحت فشار قرار می دهند، دو جلسه استماع در این هفته تشکیل می دهند که هدف آنها تمرکز بر تولیدکنندگان داخلی است.

جلسه استماع کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا در 6 آوریل، چندین مدیر انرژی را در مورد قیمت بالای انرژی نگران کرد. کمیته بازرگانی سنا یک جلسه استماع جداگانه با مدیران انرژی در همین هفته برگزار خواهد کرد.

ناظران سیاسی باتجربه این جلسات را صرفاً یک جلسه سیاسی می بینند که انگیزه ای برای ایجاد سرپناه سیاسی از ناامیدی دارد. این یکی از دلایلی است که نماینده «دیوید مک کینلی»، عضو کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان، آشکارا این سوال را مطرح کرده است که آیا این جلسات به یک سیرک سیاسی تبدیل خواهد شد یا خیر. به هر حال، مهمترین بخش سیاست این است که بدانیم چه کسی را مقصر بدانیم.

باید گفت نشست های آتی حقیقت عمیق تری را آشکار می کند: سیاست های ضد انرژی دولت بایدن و متحدانش در کنگره باعث کمبود انرژی شده که این مهم قیمت ها را افزایش می دهد. «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدت‌هاست که با حفاری در زمین‌های عمومی مخالف است، موضعی که می‌تواند تولید نفت داخلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

«چاک شومر»، رهبر اکثریت مجلس سنا، علیه گسترش بیشتر لیزینگ نفت یا گاز ایالات متحده استدلال کرده است، حتی پیشنهاد کرده است که گاز طبیعی به طور کامل در پروسه انتقال انرژی از روی میز حذف شود. «فرانک پالون»، رئیس کمیته انرژی مجلس نمایندگان، خواستار ممنوعیت لیزینگ فراساحلی با وجود مزایای آن برای امنیت انرژی و نقش آن در تأمین بودجه برای تلاش‌های حفاظت شده است. در ماه دسامبر، عضو کمیته و جنیس شاکووسکی، نماینده ایلینویز، لایحه‌ای را برای «تضمین تغییر سریع از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر پاک» ارائه کرد.

به عبارت دیگر، در حالی که دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا آماده می‌شوند تا مدیران انرژی را در مورد اینکه چرا قیمت‌های انرژی افزایش یافته‌اند، سردرگم کنند، پلتفرم انرژی آنها مملو از سیاست‌هایی است که عرضه را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. همانطور که کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان می گوید: هر اقدامی که آنها انجام داده اند ما را در این مکان قرار داده است.

قیمت نفت و گاز به دلیل مشکلات عرضه افزایش یافته است. کمتر از یک دهه پیش، 1600 دکل حفاری فعال در کشور وجود داشت، در حالی که امروز، 519 دکل حفاری وجود دارد. چرا؟ زیرا بخش انرژی با کمبود شدید زنجیره تامین مواجه است، از جمله کارگران ماهری که صنعت را در طول همه‌گیری ترک کردند و کمبود مواد حیاتی مانند شن و ماسه و چاه‌هایی که کمیاب‌تر و گران‌تر شده‌اند.

این عوامل دست به دست هم داده اند تا تولید نفت آمریکا را که اکنون حدود 11.6 میلیون بشکه در روز است، در مقایسه با حداکثر 13 میلیون بشکه در روز در سال 2019، محدود کنند. چشم انداز ممکن است حتی تیره تر باشد، زیرا اداره اطلاعات انرژی انتظار دارد که ایالات متحده آمریکا در سال 2022 واردکننده خالص نفت باشد، درست همانطور که ایالات متحده نقش خود را به عنوان یک صادرکننده خالص تقویت می کرد. امریکا به دلیل کمبود عرضه و اشتباهات سیاستی به قیمت های بالاتر انرژی رسید، اما هنوز برای رفتن به مسیر درست با راه حل های مناسب دیر نیست.

ابتدا، وزارت کشور بایدن باید طرح پنج ساله لیزینگ فراساحلی خود را که در ژوئن منقضی می‌شود، تمدید کند. چاه های دریایی که اکنون حدود 15 درصد نفت خام آمریکا را تامین می کنند، برای تولید آمریکا حیاتی هستند. تگزاس، لوئیزیانا و سایر ایالت ها و سواحل اقیانوس اطلس دسترسی فراوانی به انرژی در دریا دارند که در صورت تمدید این برنامه پنج ساله، می تواند بر قیمت ها فشار نزولی وارد کند.

وزارت کشور ایالات متحده باید با یک طرح جدید برای جلوگیری از اختلال غیرقانونی و غیرضروری در تولید انرژی آمریکا حرکت کند. تحلیلی که توسط شرکای مشاوره انرژی و صنعتی تهیه شده است، محاسبه کرده است که با تاخیر در برنامه پنج ساله، از سال 2022 تا 2040، 500 هزار بشکه کمتر نفت و گاز در روز تولید خواهد شد. به طور خلاصه، عرضه کمتر و افزایش تقاضا به معنای افزایش قیمت خواهد بود.

دوم، دولت باید لیزینگ فدرال و توسعه منابع داخلی نفت و گاز را از سر بگیرد. در نهایت، دولت باید برای تشویق مجوز برای خطوط لوله و پروژه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) کارهای بیشتری انجام دهد. رهبران ملی به جای اینکه تولیدکنندگان انرژی را شرور جلوه دهند، باید پیرامون راه حل های عملی گرد هم آیند.

داده های EIA پیش بینی می کند که مصرف انرژی آمریکا تا سال 2050 به افزایش خود ادامه خواهد داد. اگر گام‌های منطقی برای آزادسازی منابع عظیم نفت و گاز داخلی خود برداشته نشود، انرژی مورد نیاز آمریکایی‌ها و متحدان آنها با قیمت‌های بالایی تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha