۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
۵۰۰ هکتار زمین غیرفعال در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

۵۰۰ هکتار زمین غیرفعال در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی را که دریافت کنندگان آن هنوز ساخت و سازی نداشتند پس می‌گیریم.

به گزارش بازار، علی رسولیان افزود: در حالی با متقاضیان جدید دارای تخصص و توانمندی مالی برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم که برخی افراد و شرکت ها، زمین‌هایی را حتی قبل از سال ۹۰ دریافت کردند و به دلایلی مانند نداشتن توان مالی و تخصص، اقدامی برای ساخت و تکمیل آن انجام نداده اند. در این باره قانون هم مقرر کرده دریافت کنندگان زمین اگر در موعد مقرر، کار احداث را انجام ندهند باید زمین را از آن دریافت کننده پس گرفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته با کمک دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه، پرونده بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار را که واحدهای آن ساخته نشده بود با دادن اخطارها و تذکرات لازم در مسیر قضایی قرار دادیم تا بازپس گیری کنیم که از این میزان تا کنون ۷۷۰ هکتار را پس گرفتیم. بخشی از زمین‌های پس گرفته شده به افراد جدید واگذار شده و بقیه نیز در مسیر و فرآیند واگذاری است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از اواخر سال گذشته، فرآیند واگذاری زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی، الکترونیکی شد تا شفافیت لازم و عدالت ایجاد شود و همه افراد اطلاعات کامل را درباره شرکت داشته باشند.

رسولیان با بیان اینکه در این باره سامانه‌ای طراحی شد، افزود: هم اکنون هر نوع واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به وبگاه eservice.isipo.ir زمین‌ها را ببینند، زمین مورد نیاز خود را انتخاب کنند و به راحتی فرایند کار خود را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه دهند. البته درخواست ما این است که متقاضیان حتما به مراجع معرفی شده سازمان شهرک‌ها مراجعه کنند، زیرا اگر متوجه شویم افرادی از مسیر بنگاه‌های املاک و یا مسیر دیگری، دریافت زمین را پیگیری کرده اند زمین را پس خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: دولت برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، هزینه زیادی متقبل می‌شود، زیرا هدفگذاری شده تا تولید اتفاق بیفتد و اگر تولیدی اتفاق می‌افتد ما ورود خواهیم کرد و اراضی را به افراد دیگر واگذار خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha