۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
استاندارد در اقتصاد مغفول واقع شده است/ لزوم استانداردسازی تولید
در گفتگو با خبرنگار بازار؛

استاندارد در اقتصاد مغفول واقع شده است/ لزوم استانداردسازی تولید

ساری- رحیمی، سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با بیان اینکه استاندارد در اقتصاد استان و کشور مغفول واقع شده است، توجه به آن را ضروری دانست.

عباس رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استاندارد حلقه گمشده در چرخه اقتصاد به شمار می رود، افزود: هر پروژه ای که انجام می شود دارای پیوست فرهنگی و زیست محیطی است و باید دارای پیوست استاندارد نیز باشد.

وی با عنوان اینکه استاندارد به معنای آن نیست که آن را به سازمانی خاص محدود کنیم، اظهار داشت: استانداردها دارای مقوله بسیار گسترده ای هستند و به صورت آشکار و پنهان در تمامی شئون زندگی با آن سروکار داریم.

وی با اظهار اینکه ۹۰ درصد کاغذ روزنامه کشور وارداتی و مشمول استاندارد اجباری است، یادآور شد: کاغذ روزنامه دارای ۱۹ آیتم و تست استاندارد برای کاغذ روزنامه وجود دارد که شامل شفافیت، جوهر، تیره گی یا کدری و غیره است.

رحیمی با اظهار اینکه استانداردها برای ایمنی و سلامت و ارتقای رفاه و توسعه اقتصادی لازم است، گفت: دستیابی به توسعه پایدار و گردشگری پایدار نیازمند توجه به استانداردها است.

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با اشاره به طرح عیدانه استاندارد با هدف خدمت بی منت به مردم برای تامین ایمنی ورفاه گفت: استانداردهایی مختلفی از جمله برای هتل ها، زائرسراها، رستوران ها و غیره تدوین شده که ضوابطی را مشخص کرده است.

وی با اشاره به تدوین ۳۴ هزار فقره استاندارد، گفت: ۳۳ هزار فقره استاندارد اجباری نیست و فقط هزار مورد استاندارد اجباری است.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha