۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کاهش دو هزار دلاری ارزش بیت کوین در یک روز
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

کاهش دو هزار دلاری ارزش بیت کوین در یک روز

طی بیست و چهار ساعت قبل ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی بالغ بر دو هزار دلار کاهش یافت و از بالغ بر ۴۵ هزار دلار در روز چهارشنبه هفدهم فروردین به ۴۳ هزار دلار در روز هجدهم فروردین ماه رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز پنج شنبه هجدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بازار رمزارزها بازهم قرمزپوش بود. تداوم افت ارزش رمز ارزها در این روز باعث شد تا تحلیل گران به دنبال دلیل اصلی این اتفاق باشند. تحولی که باعث شد تا قیمت مقاومتی رمز ارز به کمتر از ۴۳ هزار دلار تنزل یابد و حتی تا کف قیمتی ۴۰ هزار دلار هم برسد.

در اولین ساعات روز هجدهم فروردین ،ارزش هر بیت کوین برابر با ۴۳ هزار و ۳۵۰ دلار بود که نسبت به روز قبل ۴.۳ درصد پایین تر بود. ارزش هر اتریوم در بازار جهانی برابر با ۳۲۰۲ دلار بود که کاهشی ۴.۴ درصدی نسبت به روز قبل از آن داشت.

در این روز ارزش رمز ارز «ترا» و «XRP» هم نسبت به روز قبل از آن تنزل یافت. در روز هجدهم فروردین قیمت هر «ترا» در بازار برابر با ۱۰۸.۹۱ دلار بود که ۷.۴۴ درصد نسبت به روز قبل از آن کمتر بود و قیمت هر XRP بعد از تجربه افت ۴.۳ درصدی نسبت به روز قبل از آن در مرز ۷۷ سنت قرار گرفت.

بالاترین نرخ کاهش قیمت در بازار دوج کوین مشاهده شد. در این روز قیمت هر دوج کوین بعد از کاهش ۱۱ درصدی نسبت به روز قبل از آن در مرز ۱۴ سنت قرار گرفت . افت ارزش دوج کوین در شرایطی اتفاق افتاد که انتشار خبر هرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک به طور موقتی سبب افزایش ارزش دوج کوین شده بود ولی به سرعت تاثیر این خبر روی بازار از بین رفت.

کوین دسک در مورد دلیل کاهش ارزش رمز ارزها نوشت:« روند کاهش قیمت رمز ارزها از زمانی شروع شد که فدرال رزرو امریکا تصمیم خود بر افزایش نرخ بهره و توقف تزریق به اقتصاد را اعلام کرد.

این خبر باعث شد تا ارزش دلار در بازار رشد کند و دارایی های دیگر از جمله رمز ارزها با افت ارزش روبرو شوند. انتشار خبر افزایش نرخ بهره در امریکا حتی سبب شد تا انتظارات هم تغییر کند و شمار زیادی از سرمایه گذاران خرد اقدام به فروش رمز ارزها کنند. این سیاست بازار را با شوک تازه ای روبرو کرد و خروج سرمایه را شدت داد.»

تحلیل گران بر این باورند ادامه اجرای سیاست افزایش نرخ بهره در کشورهای صنعتی و توقف تزریق به اقتصاد به منظور مقابله با تورم می تواند به تداوم کاهش ارزش رمز ارزها بیانجامد. امروز قیمت مقاومتی رمز ارز در بازار جهانی بین ۴۰ تا ۴۳ هزار دلار است ولی با توجه به شوک های دیگری که اقتصاد دنیا را هدف قرار داده است، می توان انتظار داشت که بازار با افت شدید قیمتها در سالهای پیش رو مواجه باشد.

یکی از مسایل بسیار مهمی که روی بازار رمزارزها اثر دارد، شرایط اقتصادی دنیا است. شرایطی که به نظر می رسد هر روز سخت تر می شود و می تواند چالشهای تازه ای را برای جهان ایجاد کند. جانت یلن وزیر خزانه داری امریکا اخیرا در مصاحبه ای در مورد چالشهای بزرگ اقتصادی در دنیا صحبت کرده است.

او در این مصاحبه از جنگ روسیه و اکراین به عنوان بزرگترین چالش کنونی نام برد و گفت: «اقتصاد دنیا روزهای سختی را پشت سر گذاشت ولی تهدیدی که از جانب جنگ روسیه و اوکراین اقتصاد تمامی دنیا را تهدید می کند، از تهدید اقتصادی ناشی از کرونا به مراتب بیشتر است. این جنگ می تواند تجارت و اقتصاد را هدف قرار دهد، صنایع را زمین گیر کند و نظام مالی دنیا را دچار تحول جدی کند.»

حال باید دید بازارها برای مقابله با این چالش چه سیاستی در پیش می گیرند و تاثیر این بحران ژیوپولتیکی روی اقتصاد جهان چقدر خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha