۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مالیات‌ معادن و شرکت‌های بزرگ یزد در استان پرداخت شود
معاون استاندار یزد:

مالیات‌ معادن و شرکت‌های بزرگ یزد در استان پرداخت شود

یزد- عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مالیات معادن و شرکت‌های بزرگ یزد باید در استان پرداخت شود تا استان از عواید آن بهره‌مند شود.

سیدمسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استاندار یزد در اسفند ۱۴۰۰، مهلت ۱۰ روزه ای برای صنایع و معادن بزرگ یزد برای انتقال حساب‌های بانکی آنها به یزد تعیین کرده بود، اظهار داشت: این مهلت تا ۱۵ فروردین نیز تمدید شد و بسیاری از شرکت‌ها حساب‌های خود را انتقال دادند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های جمع بندی شده، از ۳۷ شرکت و معدن بزرگی که حساب آنها در تهران یا سایر استانها دایر بود، ۳۱ شرکت ۹۵ درصد حساب‌های خود را به بانک‌های یزد انتقال دادند.

عظیمی بیان کرد: حساب چهار شرکت آماده انتقال است، یک شرکت هنوز هیچ اقدامی انجام نداده و یک شرکت نیز زمان بیشتری برای انتقال حساب‌های خود درخواست کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد یادآور شد: استاندار یزد اعلام کرده بود در صورتی که حساب‌ها به استان منتقل نشود، دیگر هیچ خدماتی از سوی استان به این شرکت ها و معادن ارائه نخواهد شد.

عظیمی ادامه داد: علاوه بر موضوع انتقال حساب‌ها، دو محور دیگر نیز در زمینه گردش مالی معادن و شرکت های بزرگ در دستور کار قرار گرفته که این دو مورد را در سال جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از این موارد، پیگیری برای گردش مالی این واحدها در استان است به این ترتیب که خرید و فروش و نیازهای این واحدها باید در استان تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان کرد: همچنین دفاتر مالیاتی این شرکت ها و معادن باید به یزد انتقال پیدا کند تا مالیات آنها در استان پرداخت شود.

عظیمی اظهار داشت: در این صورت، می توان یزد را به نقطه ای رساند که از عواید درآمدهای مالیاتی، تمامی پروژه های نیمه تمام تکمیل شود و به بالاترین سهم اشتغال برسیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha