۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
 رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها ضروری است
معاون اول رئیس جمهور:

رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها ضروری است

معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی کرونا با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در این جلسه افزود: ضروری است تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی و پروتکل‌های مصوب با قاطعیت به اجرا گذاشته شود و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان با جدیت اتخاذ گردد.

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید روند واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رییس دفتر رییس جمهور و رییس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز نسبت به سال گذشته گفت: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون سراسری در کشور در ماه‌های گذشته شاهد افزایش و جهش ناگهانی مبتلایان به کرونا در کشور نبوده ایم.

همچنین وزارت بهداشت گزارشی از آخرین میزان بیماران سرپایی، بستری، فوتی و رنگ بندی کرونایی، آخرین وضعیت کوید ۱۹ در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد که طبق این گزارش تاکنون نزدیک به ۶۳ میلیون نفر دوز اول، ۵۷ میلیون نفر دو دوز و حدود ۲۶ میلیون نفر نیز از جمعیت ایران دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

همچنین در این جلسه تأکید شد با وجود موج‌های مقطعی و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود افت ایمنی در بخش‌هایی از جامعه که واکسن دریافت کرده اند باید آمادگی‌ها و اقدامات لازم در خصوص تزریق دوزهای بعدی واکسن کرونا به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر فراهم شود.

وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس‌های درس و همچنین تدابیر اتخاذ شده در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس ارائه و تأکید کرد که تاکنون هیچ گزارشی در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا در میان دانش آموزان و مدارس اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha