۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن توت فرنگی در گلستان
مدیر جهادکشاورزی رامیان خبرداد:

پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن توت فرنگی در گلستان

رامیان- مدیر جهادکشاورزی رامیان از آغاز برداشت توت فرنگی در استان خبر داد و گفت: توت فرنگی گلستان وارد بازار شده و پیش بینی می‌شود امسال هشت هزار تن محصول برداشت شود.

حسین گلچین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان رتبه سوم تولید توت فرنگی در کشور را داراست و بیش از ۹۰ درصد از توت فرنگی گلستان در شهرستان رامیان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به ویژه در شهر دلند و بخش فندرسک (روستاهای شفیع‌آباد، نقی‌آباد و شیرآباد) به کشت توت فرنگی اختصاص یافته است، توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ارقام کاماروسا، سلوا، دیامنت، پاروس در این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی رامیان با اشاره به اینکه کشت توت فرنگی به دو صورت زیر پلاستیک و کشت در فضای باز انجام می‌شود، ادامه  داد: برداشت توت فرنگی در گلستان هر ساله از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد.

وی از پیش بینی برداشت بیش از هشت هزار تن توت فرنگی در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: توت فرنگی گلستان وارد بازار شده و به صورت تازه خوری در بازار استان‌های همجوار، استان‌های مرکزی کشور و شهرهای تهران و اصفهان توزیع می‌شود.

گلچین با بیان اینکه مهم‌ترین ارقام توت فرنگی تولیدی استان سلوا و کاماروسا هستند؛ خاطرنشان کرد: این ارقام از نظر ماندگاری و بازار پسندی مطلوب هستند و میزان اشتغالزایی و کسب درآمد در واحد سطح در این محصول نسبت به سایر محصولات بیشتر است.

وی میانگین تولید محصول توت فرنگی در هر هکتار در استان را ۹ تن اعلام کرد و گفت: حدود هزار بهره بردار گلستانی در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۴٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha