۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
زیرساخت های رونق گردشگری سلامت در همدان تقویت می شود
استاندار همدان:

زیرساخت های رونق گردشگری سلامت در همدان تقویت می شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه زیرساخت های رونق گردشگری سلامت در همدان تقویت می شود، گفت: دولت از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در استان همدان حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد پیش از ظهر چهارشنبه در جمع بزرگان حوزه سلامت همدان گفت:دولت سیزدهم با اقدام در حوزه کرونا، آبی بر آتش در حال اشتعال ریخت و با خرید واکسن و همراهی دانشمندان داخلی برای تولید واکسن، سلامت جامعه را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه امسال پس از دو سال کرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر کردند، افزود: فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می‌شود.

وی بااشاره به اینکه توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری به تولیدات دانش بنیان و ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان، بهره‌وری را بالاتر می برد، گفت: در راستای دانش‌بنیان کردن تولید باید به این نکته توجه شود که نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد همچنان مدنظر است.

قاسمی فرزاد با یادآوری اینکه استان همدان مهد علم و دانش است و با نام بوعلی سینا شناخته شده‌ بنابراین دانشگاه‌ها باید در تراز نام او حضور یابند، گفت: باید رشته‌های پزشکی به صورت کمّی و کیفی ارتقا یابد تا عناوین شهر سلامت و گردشگری سلامت نیز محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در استان همدان حمایت خواهد کرد، ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه فیزیکی فضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است که با توجه به وجود ۵۲ شرکت دانش‌بنیان استان توسعه ظرفیت فیزیکی و امکانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: توجه به کاهش سموم و مواد افزودنی در دستور کار حوزه تولید قرار خواهد گرفت و ایجاد پارک علم و فناوری و حمایت از محصولات دانش بنیان نیز در اولویت است.

استاندار همدان با بیان اینکه موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت‌ها مورد توجه باشد، گفت: باید گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نظر نیز فراهم شود.

قاسمی فرزاد گفت: نظام تصمیم گیری در کشور متمرکز است و صندوق پیشرفت و عدالت به اعتبار یک هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده که باید با توازن و تعادل در مسائل مهم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توان در برخی موضوعات مورد نیاز از ظرفیت این صندوق بهره‌برداری کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha