۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
۱۲ هزار تن کالا در ۱۱ روز از بازارچه میلک صادر شد
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

۱۲ هزار تن کالا در ۱۱ روز از بازارچه میلک صادر شد

زاهدان- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات از بازارچه مرزی میلک طی سال گذشته ۶۱۹ تن کالا بوده در حالی که از ابتدای امسال تا ۱۱ فروردین ۱۲ هزار تن کالا صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر اظهار داشت: میزان صادرات از بازارچه مرزی میلک تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد یک‌هزار و ۸۳۹ درصدی صادرات از این بازارچه مرزی هستیم.

وی افزود: صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد افزایش یافته است به طوری‌که صادرات ۲ و نیم میلیون تن کالا در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از بازارچه‌های مرزی استان به رقم بی سابقه یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۶۷ تن رسیده که نسبت به سال ۹۹، ۳۳ درصد رشد داشته، این میزان صادرات از زمان تشکیل بازارچه‌ها بی‌سابقه بوده و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ وقت حتی زمانی که تحریم نبودیم یا تعهدات ارزی هم وجود نداشت، به این رکورد نرسیدیم؛ تصریح کرد: برای سال جدید صادرات حداقل ۲ میلیون و۵۰۰ هزار تن کالا در برنامه است.

میر تصریح کرد: در زمینه واردات نیز سال گذشته از محل ارز حاصل از صادرات پیله وران حدود ۹۳ هزار و ۹۶۱ تن کالا وارد شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد هفت هزار و ۲۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha