۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
خسارت ۹ هزار میلیاردی سرمازدگی به کشاورزی فارس
رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد

خسارت ۹ هزار میلیاردی سرمازدگی به کشاورزی فارس

شیراز- رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس گفت: سرمازدگی در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به استان تحمیل کرد که امسال این رقم به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بازار به روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نادرمحمودی با اشاره به وضعیت سرمازدگی به کشاورزی استان بیان کرد: دو موج سرما در اسفند پارسال و فروردین امسال، ۳۰۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی فارس را هدف گرفت.

وی افزود: امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی با شدت بیشتری مناطق مرکزی و شمالی فارس را در بر گرفت تا جایی که در برخی مناطق برخلاف پیش بینی‌های انجام شده، دمای هوا به ۱۲ تا ۱۸ درجه زیر صفر رسید.

محمودی به خسارت سرمازدگی در ۱۴ شهرستان شمالی و مرکزی فارس اشاره کرد و گفت: مرودشت با خسارت بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشترین و بعد از آن بیضا، اقلید، آباده و شیراز در رتبه‌های بعدی خسارت‌های سرمازدگی قرار گرفتند.

رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس افزود: در سرمازدگی اخیر ۲۳۰ هزار هکتار زمین زراعی که بیشتر زیر کشت گندم، جو، کلزا و سبزی و صیفی بود و ۷۵ هزار هکتار باغ‌های انار، انگور، گردو، بادام و سیب دچار خسارت شدند. به گفته محمودی تنها ۱۵ درصد خسارت دیدگان مشمول بیمه کشاورزی هستند و می‌توانند از غرامت بیمه بهره‌مند شوند.

وی درباره محصولات بیمه نشده بیان کرد: گزارش خسارت از طریق استانداری به وزارت کشور ارسال شده است و انتظار داریم نمایندگان فارس هم برای تأمین و تخصیص اعتبار خسارت سرمازدگی فارس پیگیری کنند.

به گفته رئیس اداره بحران جهاد کشاورزی فارس، پارسال در همین زمان، سرمازدگی ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به استان تحمیل کرد که امسال این رقم با ۴ برابر افزایش به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha