۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی روستاها
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی روستاها

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی روستاها خبر داد و گفت: اهالی مناطق زلزله‌زده میانه وسراب اواخر تابستان سال جاری در منازل نوساز خود ساکن می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری بازار، حافظ باباپور امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به حول قوه الهی و با تلاش همکاران ستاد بازسازی همه واحدهای تعمیری و تخریبی روستاهای مناطق زلزله زده میانه و سراب تابستان امسال اتمام و صاحبان املاک از شروع مهر ماه سال‌جاری در خانه های مقاوم و نوساز خود ساکن خواهند شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه درگذشته بالای ۷۰ درصد از مردم در روستاهای زلزله‌زده میانه و سراب از تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستایی استفاده کرده بودند و باعث کاهش شدید تلفات مالی و جانی شد، گفت: باید این تجربه را همواره نصب‌العین قرار داده و برای مقاوم سازی مساکن روستایی جدی‌تر اقدام کنیم.

باباپور اضافه کرد: با تسهیلات ۵ درصد، ۴۰ میلیون تومان وام برای بازسازی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار آسیب دیدگان و روستائیان قرار می‌گیرد، بنابراین مردم از این تسهیلات استفاده کنند تا صدمات حوادث آینده به حداقل برسد چراکه چه بخواهیم چه نخواهیم کشور ما در معرض حوادث طبیعی است و باید برای کاهش صدمات و لطمات، به مقاوم سازی خانه‌های روستایی اقدام کنیم که بر اساس تجربه، در زلزله میانه و سراب مقاوم سازی قبلی باعث کاهش شدید تلفات بود.

وی با اشاره به زلزله اخیر۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۹۸ در سطح روستاهای  سراب و میانه، اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روستا در اثر این زلزله تحت تاثیر قرار گرفت که در نتیجه آن، سه هزار واحد نیاز به تخریب و دو هزار واحد نیاز به تعمیر داشت.

باباپور آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده روستاهای میانه و سراب را تشریح کرد و در خصوص تعداد واحدهای مسکونی احداثی آسیب دیده در مناطق زلزله زده سراب و میانه ابراز داشت: تعداد واحدهای آسیب دیده در سطح روستاهای زلزله دیده سراب یک هزار واحد و در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و در بخش ترکمنچای  شهرستان میانه حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد می باشد که جمع واحدهای مسکونی تخریب شده ۳ هزار واحد است.

وی ادامه داد: تاکنون در سطح روستاهای سراب آواربرداری مسکونی۶۶۵ واحد، پی کنی۴۰۸ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱۰ واحد، آرماتور و قالب بندی ۲۵۴ واحد، دیوار چینی ۲۸ واحد و اجرای سقف ۳۷ واحد اجراشده است.

باباپور گفت: همچنین دربخش کندوان میانه آواربرداری مسکونی ۲۶۳ واحد،پی کنی ۶۲واحد، بتن ریزی فونداسیون ۲۱ واحد، آرماتور و قالب بندی ۲۳ واحد و اجرای سقف ۲ واحد اتمام شده و نیز در بخش ترکمنچای میانه آواربرداری مسکونی ۸۰۴ واحد، پی کنی ۱۵۱، آرماتور و قالب بندی ۳۶ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱ واحد، دیوار چینی ۳ واحد انجام شده است.

وی در ادامه به تعداد واحدهای تعمیری روستایی و شهری مناطق زلزله زده اشاره و یاد آور شد: تعداد واحدهای تعمیری روستایی سراب ۸۴۰ واحد و تعمیری شهری ۶۲۲ واحد می باشد و همچنین تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش کندوان میانه ۳۷۷ واحد و تعمیری شهری ۳۹۶ واحد بوده و نیز تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش ترکمنچای میانه ۵۳۸ واحد و تعمیری شهری ۷۷۹ واحد است.

باباپور، تهیه و مطالعه طرح هادی در ۲ هزار و ۱۳ روستا، طرح بازنگری طرح هادی در ۴۳۴ روستا، اجرای طرح هادی در ۸۷۵ روستا، صدور ۲۱۷ هزار و ۱۰۲ جلد سند روستایی و ۲۵ هزار و ۸۶۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مقاوم سازی و نوسازی ۱۶۷ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری، اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری واحداث یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی از سوی خیرین مسکن ساز استان برای محرومان را از جمله اقدامات ۴۱ ساله این بنیاد در این استان اعلام کرد.

کد خبر: ۱۴٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha