۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
نحوه توزیع یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نیست
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

نحوه توزیع یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نیست

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه ارز دارو حذف شده و حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان جهت یارانه تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است، گفت: کماکان نحوه توزیع یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز(سه شنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح گفت: ارز دارو حذف شده و حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست لذا ضروری است رئیس جمهور دستور فوری دهد تا کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت تشکیل شده و قبل از اینکه بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم احساس شود، تدبیر درستی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: زمان اجرای طرح و افراد تحت پوشش بیمه داروها و تجهیزات تحت پوشش و زیرساخت‌های بیمه تکلیفشان کماکان مشخص نیست. از طرفی باید سرمایه در گردش صنایع دارویی کوچک مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد گرانی چندین برابری دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha