۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
آمادگی ۷۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی برای تامین برق تابستان
سخنگوی صنعت برق خبر داد

آمادگی ۷۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی برای تامین برق تابستان

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از آمادگی ۷۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی برای تامین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف تابستان خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه برای تامین برق تابستان اقدامات متعددی انجام شده است افزود: انجام تعمیرات برای ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش اطمینان از تامین برق در تابستان است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای عبور از زمان اوج مصرف تابستان با کمترین محدودیت است گفت: درحال حاضر ۸۷ هزار مگاوات نیروگاه در کشور نصب شده است که تعمیرات اساسی در برخی از این نیروگاه‌ها دوبار انجام شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در ۱۸ هزارو ۵۰۰ مگاوات تعمیرات اساسی و طولانی انجام شده، ۵۵ هزار مگاوات تعمیرات دوره‌ای و ۱۱ هزار مگاوات نیز تعمیرات اصلاحی و کوتاه مدت در واحدهای گازی، برقآبی، بخار و اتمی انجام شده است.

رجبی مشهدی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پیش از تابستان باید ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به تولید برق کشور افزوده شود که این ظرفیت شامل احداث نیروگاه جدید، ارتقاء توان تولید نیروگاه‌های موجود و استفاده از سیستم‌های خنک کننده توربین‌ها است.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی ذخایر آبی قابل استفاده در نیروگاه‌های برقآبی افزود: اگر مشترکین صرفه جویی مناسبی در مصرف برق داشته باشند می‌توانیم تا پیش از شروع زمان اوج مصرف استفاده مناسبی از نیروگاه‌های برقآبی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha