۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
۱۴ روستای فارس به اینترنت پرسرعت همراه متصل شد
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:

۱۴ روستای فارس به اینترنت پرسرعت همراه متصل شد

شیراز- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۴ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، حمید سلیمان پوربا اشاره به اینکه این روستاها با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند، گفت: با اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت، امکان بهره مندی ۲ هزار و ۴۴۰ نفر از روستائیان از اینترنت پرسرعت همراه فراهم شد و برای این منظور دو سایت با تکنولوژی کامل ایجاد و چهار سایت دیگر نیز ارتقاء یافت.

وی افزود: این روستاها شامل کدیان و دهنو از توابع شهرستان لامرد، فرشته جان از توابع شهرستان لارستان، چاه کربلایی حسن خانی از توابع شهرستان جهرم، کوهنجان، خیرآباد، کتک، جوادیه، جلودر، حسن آباد جلودر و علی آباد سالار از توابع شهرستان ارسنجان و اشگرد، عزآباد و سرآباد از توابع شهرستان مرودشت است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: به جز روستای اشگرد مرودشت که با اعتبار شرکت همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده، سایر روستاهای مذکور از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند.

سلیمان پور، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: از جمله مزایای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات ایجاد فرصت‌های جدید برای رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بر پایه فناوری است.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha