۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
رشد دو برابری سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال| دست بالای هند و برزیل در کریپتو
صرافی جمینی اعلام کرد؛

رشد دو برابری سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال| دست بالای هند و برزیل در کریپتو

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط صرافی جمینی نشان دهنده رشد دو برابری ورود سرمایه گذاران به بازار رمز ارزها طی یک سال گذشته و همچنین ادامه این مسیر طی ماه های آینده است.

بازار؛ گروه رمز ارز: صرافی مشهور جمینی با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت توزیع ارزهای دیجیتال در جهان، به اطلاعات مهمی دست یافته که می تواند در تحلیل داده های مرتبط با فعالیت این ارزها در جهان از آنها استفاده کرد.

این گزارش که تحت عنوان «وضعیت جهانی کریپتو در سال ۲۰۲۱» منتشر شده، به آخرین وضعیت توزیع جغرافیایی، سنی و جنسیت رمز ارزها در سراسر جهان پرداخته و معتقد است بیش از نصف جامعه آماری مصاحبه شونده در سه کشور هند، بریل و هنگ کنگ در سال گذشته میلادی برای نخستین بار، اقدام به خرید رمز ارزها کرده اند که آماری بسیار عجیب و جالب توجه به نظر می رسد.

جمینی همچنین معتقد است در کل جهان نیز آماری مشابه به دست آمده که نشان می دهد بیش از نصف دارندگان رمز ارزها طی سال گذشته میلادی اقدام به خرید آنها برای نخستین بار کرده اند. این صرافی می گوید برای انجام نظرسنجی خود، یک جامعه آماری ۳۰ هزار نفری از ۲۰ کشور مختلف در سراسر جهان را به صورت تصادفی انتخاب و در بازه زمانی نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ مورد مصاحبه قرار داده که این آمار نشان دهنده رشد روز افزون اکوسیستم ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است.

رشد دو برابری سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال| دست بالای هند و برزیل در کریپتو

از دیگر یافته های موجود در این نظرسنجی، می توان به خریدهای انجام شده در زمینه ارزهای دیجیتال در هند و برزیل اشاره کرد که به ترتیب، ۵۴ و ۵۱ درصد خریدارران رمز ارزها در این دو کشور، از سال ۲۰۲۱ وارد این بازار شده اند.

همچنین در بررسی مناطق، ۴۵ درصد از ساکنان منطقه آمریکای لاتین و ۴۶ درصد از مردم آسیا – اقیانویسیه، به ترتیب، در سال ۲۰۲۱ اقدام به خرید رمزارزها نموده اند. در دو منطقه آمریکای شمالی و اروپا نیز به ترتیب، ۴۴ و ۴۰ درصد از خریداران در همین سال وارد بازار کریپتو شده اند.

کدام کشورها بیشترین سرمایه گذاری رمز ارزی را داشته اند؟
نتایج نظرسنجی های جمینی نشان داد که شهروندان کشورهای برزیل و اندونزی، بیشترین سهم دارایی های دیجیتال را در اختیار دارند. از سوی دیگر، ۴۱ درصد از افراد مورد نظر سنجی در دو کشور برزیل و اندونزی، دارایی رمز ارزی در سبد سرمایه گذاری های خود داشته و از آن استفاده می کنند. این در حالیست که این رقم در آمریکا ۲۰ درصد، در استرالیا ۱۸ درصد و در اتحادیه اروپا نیز ۱۷ درصد اعلام شده است.

اما در کشورهای آسیایی و خاورمیانه نیز رشد بازار رمزارزها بسیار بالا بوده است. ۳۵ درصد مردم امارات و ۳۵ درصد شهروندان سنگاپور دارای دارایی های ارزی دیجیتال هستند که آمار بسیار قابل توجهی است.

موانع موجود بر سر راه پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال
در این نظرسنجی، دو عامل اصلی بازدارنده در برابر پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال، عدم تعیین و تصویب مقررات شفاف در این حوزه و همچنین عدم آموزش استفاده از آنها و فعالیت در این بازار ذکر شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی جمینی، در میان افراد شرکت کننده در این نظرسنجی که هنوز اقدام به خرید رمز ارزها نکرده اند، ۳۹ درصد از ساکنین آسیا و اقیانوسیه، ۳۷ درصد از اهالی آمریکای لاتین و همچنین ۳۶ درصد از اروپایی ها، عدم تصویب مقررات و قوانین در این حوزه را دلیل کناره گیری خود از ورود به این بازار اعلام کرده اند.

همچنین تعداد مشابهی از جامعه آماری هدف، ترس از وضع احتمالی مالیات های سنگین از سوی دولت ها را دلیل عدم مشارکت خود در این بازار دانسته اند.

گفتنی است، صرافی جمینی سال گذشته نیز با انتشار گزارشی نسبتا مشابه، مدعی شد تعداد خریداران ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی، طی سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است.

همچنین صرافی هوئوبی نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان «گزارش ادراک کریپتو ۲۰۲۲» در ماه ژانویه سال جاری میلادی، اعلام کرد که تعداد سرمایه گذاران و دارندگان بیت کوین در آمریکا، در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

ارتباط میان تورم و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
آنچه در گزارش ارائه شده توسط جمینی مبرهن است، افزایش تعداد سرمایه گذاران در بخش ارزهای دیجیتال در بازه زمانی است که شاهد اوج تورم در اکثر کشورهای جهان بودیم. از سوی دیگر، عمده سرمایه گذاری ها در کشورهای در حال توسعه مانند هند، برزیل، اندونزی و ... انجام شده که بیش از دیگر کشورها با معضل تورم دست و پنجه نرم می کنند.

در ایالات متحده نیز نرخ بی سابقه تورم طی چهل سال گذشته و عدم توانایی نه چندان مطلوب فدرال رزرو برای کنترل این تورم از طریق وضع سیاست های پولی و بانکی خود مانند افزایش نرخ بهره و در نتیجه، کاهش قدرت دلار در بازار فارکس، منجر به تمایل بیشتر سرمایه گذاران به سمت بازار ارزهای دیجیتال شده است.

لذا می توان نتیجه گرفت که معمولا میزان تورم در کشورها با نرخ سرمایه گذاری شهروندان در ارزهای دیجیتال، رابطه ای مستقیم داشته و در صورت ادامه روند فعلی افزایش تورم که عمدتا ناشی از عوامل فاندامنتال و تنش های ژئوپولیتیکی در غرب به ویژه اوکراین است، می توان طی ماه های آینده شاهد استقبال بیشتر سرمایه گذاران از ورود به بازار رمز ارزها و در نتیجه، افزایش حجم بازار آنها بود.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      ایران باید پول دیجیتال بر مبنای نفت و گاز ایجاد کند پولی که نه تنها سقوط نمیکند بلکه هر روز بالاتر میرود این پول در بورس هم میتواند خرید و فروش شود تنها پول دیجیتال با پشتوانه