۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
لزوم اعمال مدیریت واحد در زنجیره فولاد
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو تاکید کرد

لزوم اعمال مدیریت واحد در زنجیره فولاد

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش و شفاف سازی و پیشبرد اهداف، زنجیره فولاد باید دارای مدیریت واحد باشد.

به گزارش بازار، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: روال است که در صنعت فولاد دنیا، واحدها (بالادستی و پایین دستی) تجمیع شود تا در قالب یک زنجیره عمل کنند، اما در گذشته، روش خصوصی سازی شرکت‌ها در کشورمان موجب شد تا این واحدها به صورت مستقل عمل کنند و شاهد گسست زنجیره شویم.

وی اضافه کرد: این زنجیره که پیشتر از لحاظ سهامداری ذینفع واحد داشت، به زنجیره‌ای متفاوت با سهامداران مختلف تبدیل شد و زمانی که وارد بورس شدند سهامداران دیگر قابلیت مذاکره مشترک را نداشتند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: تنها ۶۶ درصد ظرفیت ایجاد شده فولاد کشور در حال تولید است که یکی از دلایل این امر به مدل خصوصی سازی بر می‌گردد.

صباغ ادامه داد: به طور حتم سرمایه گذاری در صنعت فولاد باید به گونه‌ای باشد که به سمت تاسیس مجتمع‌های بزرگ در زنجیره فولاد حرکت کنیم.

وی گفت: تاسیس چند مجتمع بزرگ موجب تجمیع واحدها می‌شود از سوی دیگر بخشی از سیاست گذاری‌ها باید در صدور مجوزها اعمال شود به طوری که مجوزهای توسعه‌ای باید در جهت تکمیل زنجیره ارزش این مجتمع‌ها باشد و نقاط خالی را هدفگیری کند که در نقشه راه این موارد دیده شده است.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو افزود: پیش از این قرار بود قبل از اینکه سیاست خصوصی سازی مطرح شود؛ زنجیره فولاد ایران دارای ذینفع واحد باشد.

وی اضافه کرد: طرح جامع فولاد که سال ۸۲ تدوین شد یک نقشه راه ۲۰ ساله بود و در این نقشه مشخص شد که هر واحد فولادی در کجا جانمایی و توسعه یابد و همچنین خوراک آن تعیین و به کدام صنایع اختصاص یابد.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جسین IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      حتما ایمیدرو میخواهد سهامهارا بخرد ولقمه بزرگی بخورد
    • 313امید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      اشتباه ایمیدرو این بوده که سهام فولادخوزستان معلوم نیست به کی واگذار کرده و شرکت بزرگ کشوری مثل فولاد خوزستان هیچ طرح دولتی مثل ایثارگران و تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری به قراردادی و غیره غیره قبول نداره و میگه ما خصوصی شدیم از دولت جدا هستیم و این مشکل گریبان گیر تمام نیروهای فولاد خوزستان شده و تمام پرسنل تامین نیرو و پیمانکار مستمر وغیر مستمر از تفاوت قراردادها و دستمزد رنج می‌برند و هیچ جایی هم جوابگوی این نیروها نیست و فولادخوزستان هم براش مهم نیست کارگر چکار میکنه میخواد نون بخوره میخواد نخوره فقط حمال میخوان با نصف حقوق