۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
درآمد تجارت خارجی مازندران از 6 هزار میلیارد ریال فراتر رفت
ناظر گمرکات مازندران:

درآمد تجارت خارجی مازندران از 6 هزار میلیارد ریال فراتر رفت

ساری- ناظر گمرکات مازندران گفت: درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی طی سال قبل از شش هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش بازار به نقل از گمرک مازندران، علی یوسفی منش با اشاره به رشد ۳۸ درصدی ارزش تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال قبل از مبادله یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان خبر داد و گفت: طی سال قبل حجم تجارت خارجی گمرکات بالغ بر سه میلیون و ۸۳۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه درآمد کسب شده گمرکات مازندران ۹۴ درصد رشد داشته، اظهار داشت: درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ با احتساب درآمد ضمانت نامه از ۶ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال گذشت.

یوسفی منش حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و… از گمرکات مازندران را بالغ بر ۹۳۹ هزار و ۵۵۵ تن خواند و اظهار داشت: ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از ۲۷۷ میلیون و ۵۶۹ هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۳ کشور جهان نظیر فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، امارات، ترکیه و… صادر شده است که از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۴ و ۵۵ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۵۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است که از نظر وزنی هفت و از نظر ارزشی ۳۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور اعلام کرد و گفت: عمده این کشورها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل کالاهایی نظیر جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، کک نفتی، چوب و تخته، دانه‌های روغنی و…است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی سال قبل ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۱۷۱ هزار و ۸۵۴ تن به ارزش ۱۶۸ میلیون و ۳۹ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر وزنی ۲۲۱ درصد و ارزشی ۱۶۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، مواد سوختی، لوله حفاری، محصولات شیمیایی، تخته نراد و… است که به پاکستان، امارات، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان و مناطق ویژه ایران ترانزیت شده‌اند.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha