۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
نصب پرده تخلف بر سردرب یک ماهی فروشی در همدان| تخلف ۴ مرتبه تکرار شده است
سرپرست تعزیرات حکومتی همدان خبر داد:

نصب پرده تخلف بر سردرب یک ماهی فروشی در همدان| تخلف ۴ مرتبه تکرار شده است

همدان - یونسی، سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان نصب پرده تخلف بر سردرب یک ماهی فروشی در همدان خبر داد و گفت: این فروشگاه پنج تن ماهی غیربهداشتی را عرضه کرده است.

مرضیه یونسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: هم‌زمان با شروع ماه رمضان طرح نظارتی ضیافت ۱۴۰۱ با همکاری سایر دستگاه‌ها باهدف پیشگیری، پایش و نظارت مداوم و متمرکز در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرامی شود.

وی بابیان اینکه تعزیرات حکومتی رکن قضایی بازار و وظیفه ذاتی آن رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم است، افزود: برگشت مردم از سفرهای نوروزی و شروع ماه رمضان و افزایش تقاضای عمومی برای خرید برخی کالاها مانند گوشت و مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر، خرما، برنج، روغن، زولبیا و بامیه ضرورت کنترل بازار با همکاری دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، جهاد کشاورزی را مضاعف کرده است.

یونسی اظهار کرد: براین اساس اداره کل تعزیرات حکومتی همدان هم‌زمان با سراسر کشور اجرای طرح ضیافت ۱۴۰۱ را بلافاصله پس از پایان طرح نوروزی از ۱۴ فروردین شروع کرده و روند توزیع کالاهای مزبور را در مراکز تولیدی، توزیعی، بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف تحت نظارت و رصد گشت‌های مشترک دارد.

وی با یادآوری اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و هرگونه تخلف خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد، ادامه داد: بر اساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، حسب گزارش ارسالی مشخص شد یک فروشگاه مرغ و ماهی نسبت به عرضه قریب به پنج‌تن ماهی به‌صورت غیربهداشتی اقدام کرده است.

یونسی افزود: پس از معدوم‌سازی کشفیات در محل، شعبه پنجم تعزیرات حکومتی همدان نامبرده را به دلیل داشتن مرتبه چهارم سابقه تخلف علاوه بر جریمه نقدی ۴۳ میلیون ریالی به نصب پارچه تخلف بر سر درب این واحد به مدت یک ماه محکوم و حکم پس از قطعیت توسط اجرای احکام تعزیرات حکومتی همدان اجرا شد.

وی یادآور شد: با استناد به قانون نظام صنفی سابقه تخلف واحدهای صنفی در مرتبه سوم شش برابر جریمه و ۱۴ روز نصب پرده، در مرتبه چهارم هشت برابر جریمه و ۳۰ روز نصب پرده، مرتبه پنجم و بیشتر ۱۰ برابر جریمه ۶۰ روز نصب پرده، ۶ ماه تعطیلی واحد و ۶ ماه تعلیق پروانه کسب و در مراحل بالاتر لغو پروانه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir آماده دریافت گزارش‌های مردم است.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha