۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
سهم ایلام از درآمدهای نفت و گاز پرداخت شود
نماینده مردم ایلام در گفتگو با بازار:

سهم ایلام از درآمدهای نفت و گاز پرداخت شود

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان ایلام، گفت: سهم ایلام از درآمدهای نفت و گاز باید پرداخت شود

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در استان های محروم و نفت خیز کشور، ۳ درصد از درآمدهای نفت را باید برای پرکردن حفره های فقر در این استان ها هزینه شود.

وی گفت: سهم استان ایلام از فروش نفت در استان ۱.۳ درصد است که باید برای رفع مشکلات استفاده شود، متاسفانه به دلایل متعدد مسئولان استان این مسئله را به درستی به دنبال نکرده اند.

وی افزود: استان ایلام در زمینه نفت و گاز دارای شرکت های مختلفی است و هم اکنون شرکت های نفت و گاز در قبال مسئولیت های اجتماعی خود نیز کوتاهی می کنند.

بسطامی بیان داشت: باید سازمان برنامه و بودجه استان، سازمان مالیاتی و دستگاه های ناظر میزان و سهم درآمدهای نفتی استان را بررسی کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: مجمع نمایندگان استان از نقش نظارتی خود برای هزینه ۳ درصدی درآمدی شرکت های نفت و گاز در استان استفاده خواهند کرد.

وی همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن قانون هزینه یک درصد درآمد شرکت های آلاینده در محل فعالیت های آنها در استان عنوان کرد: استان ایلام نه تنها از ظرفیت های نفت سودی نمی برد بلکه متاسفانه به دلیل آلاینده بودن شرکت های نفت و گازی، محیط زیست و منابع طبیعی استان دچار ضرر هم شده اند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد شرکت های تولیدی، توسعه ای و خدماتی که دفتر اصلی آنها در خارج استان است، گفت: شرکت های تولیدی و پیمانکاری و نیز پروژه ای باید مالیات بر ارزش افزوده را به آن نقطه ای که در آن واقع شده اند، تعلق دهند.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha