۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی استان بوشهر

بوشهر- سجادی‌منش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد.

اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در تعطیلات نوروز در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر، نمایشگاه‌های صنایع دستی و دست‌بافته‌ها و دست‌ساخته‌های هنرمندان بومی برپا شد.

وی افزود: بحمدالله آثار دستی هنرمندان با استقبال مناسبی از سوی مردم و مهمانان نوروزی مواجه شد و درآمدزایی بالغ بر ۳۵میلیارد ریال در کمتر از ۲۰ روز داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از ورود حدود ۹۰۰ هزار خودرو در تعطیلات نوروز به استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین طبق آمار رسمی سازمان راهداری و حمل و نقل استان، ۸۹۲ هزار خودرو وارد استان شدند و شاهد رونق گردشگری در استان بودیم.

سجادی‌منش یادآور شد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل‌ها و مهمانسراهای با کیفیت، امیدواریم شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی در تمام ایام سال باشیم.

وی گفت: حمایت از صنعت‌گران بومی در جای‌جای استان بوشهر مورد توجه و تاکید مدیران سازمان قرار دارد و امسال تسهیلاتی به حوزه صنایع دستی پرداخت می‌کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و افزود: طی یکسال اخیر یک میلیون و ۸۵ هزار دلار محصولات صنایع دستی هنرمندان استان به صورت چمدانی و گمرکی صادر شده است.

سجادی‌منش ابراز داشت: بیش از ۶۲۰ هزار دلار از محصولات صنایع دستی به صورت چمدانی و مابقی از طریق گمرکات صادر شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha