۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
۲۱۱هزار مسافر از پایانه مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۲۱۱هزار مسافر از پایانه مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه- شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز ۱۳ فروردین ماه امسال ۲۱۱ هزار و ۷۸۴ مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کردند.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۳ فررودین ماه ۲۱۱ هزار و ۷۸۴ مسافر از مرزهای ۵ گانه بازرگان، رازی، تمرچین، سرو و پلدشت تردد کردند، افزود: از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۸۹۴ مسافر ورودی و ۱۰۷ هزار و ۸۹۰ مسافر خروجی بودند.

وی با بیان اینکه از مسافران ورودی از طریق مرزهای ۵ گانه استان ۹۳ هزار و ۶۱۹ مسافر ایرانی و ۱۳ هزار و ۳۱۱ مسافر خارجی بودند، اظهار کرد: تعداد مسافران خروجی نیز ۹۴ هزار و ۸۲۵ مسافر ایرانی و ۱۳ هزار و ۶۶ مسافر خارجی بودند.

شکری با اشاره به اینکه مرز بازرگان با ۸۴ هزار و ۱۷۹ مسافر بیشترین تردد را در بین پایانه مرزی داشت، گفت: مرز رازی با ۷۴ هزار و ۵۰۲ مسافر و مرز تمرچین ۲۹ هزار و ۷۸۱ مسافر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی تعداد تردد از پایانه مرزی سرو را ۲۱ هزار ۸۶۵ مسافر ذکر و اضافه کرد: از پایانه مرزی پلدشت نیز در این مدت یک هزار و ۴۵۷ مسافر تردد کرده اند.

شکری از فزایش بالغ بر ۳۵ درصدی تردد وسایل نقلیه در شبکه راه های استان همزمان با اجرای طرح نوروزی خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروز ۱۴۰۱ (۲۵اسفند) تاکنون در حدود ۱۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در شبکه راههای استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ‌۲۴ ساعته و آنلاین مرکز مدیریت راههای استان ادامه داد: ۱۳.۱۹ درصد از ترددها دارای تخلف بوده و ساعات اوج تردد در بازه زمانی ۲۳-۲۴ بوده است.

وی با اشاره به اینکه محورهای ملکان - میاندوآب، بوکان-سقز و میانگذر شهید کلانتری در رتبه های اول تا سوم بیشتر ترددهای جاده ای قرار دارد، اظهار کرد: میزان تردد در مبادی ورودی و خروجی استان با ۲۱.۲۴ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به بالغ بر یک میلیون و ۷۸۰ هزار تردد رسید.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha