۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
پایانه گل وگیاه در شرق گیلان احداث می شود| تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

پایانه گل وگیاه در شرق گیلان احداث می شود| تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ

لنگرود- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان احداث پایانه گل و گیاه در شرق گیلان را از برنامه‌های مهم خود دانست و افزود: گیلان پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید گل و گیاه زینتی دارد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدیبا تأکید بر اینکه نظارت‌ها و تأمین کالا در ماه مبارک رمضان نیز با همین دقت و شدت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در بخش آرد نزدیک به ۸۰ هزار تن ذخیره داریم که نیاز بیش از ۹ ماه استان گیلان است ضمن اینکه برداشت گندم نیز در برخی از استان‌ها شروع شده است.

محمدی اتفاق خوب دیگر را تمرکز وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: از این به بعد وزارت کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم نقش دارد و وظیفه داریم که بر بازار محصولات کشاورزی نظارت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان، اظهار داشت: تا کنون نزدیک به ۳۹۰ جلسه در استان برگزار شد و بیش از چهار هزار و ۷۰۰ بازرسی از بازارها صورت گرفت.

وی گفت: خوشبختانه ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای اداره کل غله و شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی همچنین تنظیم میوه بازار شب توسط سازمان تعاون روستایی به خوبی انجام شد.

محمدی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و تأمین کالا در ماه مبارک رمضان نیز با همین دقت و شدت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در بخش آرد نزدیک به ۸۰ هزار تن ذخیره داریم که نیاز بیش از ۹ ماه استان گیلان است ضمن اینکه برداشت گندم نیز در برخی از استان‌ها شروع شده است.

توزیع مرغ از طریق فروشگاه های زنجیره ای
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد
: در حوزه برنج مجوز ۱۰ هزار تن برنج برای استان را داریم که تا کنون نزدیک به دو هزار تن وارد گیلان شده است و بیش از هزار و ۷۰۰ تن نیز از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارکنان، فرهنگیان و تعاونی‌های روستایی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است، گفت: روزانه بیش ۶۰۰ تن لاشه مرغ تولید می‌شود که بیش از ۲۵۰ تن آن به پایتخت و استان البرز انتقال داده می‌شود و بیش از ۳۰۰ تن نیز در گیلان توزیع می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت:به دلیل حضور مسافران در سطح استان، کشتارگاه‌ های ما بیش از ظرفیت خود در حال تولید هستند و در روزهای پایانی سال نزدیک به ۹۰۰ تن کشتار انجام شد و به اندازه کافی مرغ در سطح استان و در سردخانه‌ها به عنوان ذخایر داریم.

محمدی افزود: جوجه‌ریزی‌های در سالن‌های پرورش به اندازه کافی وجود دارد و تا دو ماه آینده هیچ مشکلی برای تأمین مرغ برای هموطنان خودمان نداریم.

وی با بیان اینکه سال کم بارانی را تجربه کردیم، گفت: انتظار ما کشاورزان این است که حداکثر بهره برداری از آب‌های محلی و نزولات جوی داشته باشند و شخم‌های اولیه خود را بزنند وطبق آمار ما بیش از ۷۵ درصد شخم اولیه توسط شالیکاران زده شد و این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای اولین در کشور، «کشت قراردادی برنج» را با رویکرد پایداری تولید و ادامه فعالیت کشاورزی داریم، گفت: طبق این پروژه کشاورز با انعقاد قراردادی با سازمان تعاون روستایی نهاده‌های مورد نیاز خود شامل بذر و کودهای اصلی را دریافت می‌کند و نهایتا هزینه‌های آن زمان محصول تسویه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت محصول توسط شورای سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی مشخص می‌شود که به نفع تولیدکنندگان قیمت‌گذاری، خریداری و نگهداری می‌شود.

محمدی احداث پایانه گل و گیاه در شرق گیلان را از برنامه‌های مهم خود دانست و افزود: گیلان پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید گل و گیاه زینتی دارد که باید به آن توجه داشتیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha