۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
ثبت رکورد معاملات هفتگی در بازار اختیار معامله بورس تهران

ثبت رکورد معاملات هفتگی در بازار اختیار معامله بورس تهران

در نخستین هفته کاری سال جدید، حجم معاملات هفتگی بازار اختیارمعاملۀ بورس تهران رکورد جدید را به ثبت رساند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، وحید مطهری‌نیا سرپرست مدیریت ابزارهای نوین مالی با اعلام خبر فوق گفت: با استقبال بازار در نخستین هفته کاری از سال جدید، رکورد تازه‌ای در حجم معاملات هفتگی بازار اختیارمعاملۀ بورس تهران به ثبت رسید.

وی ادامه داد: حجم معاملات بازار اختیارمعاملۀ بورس تهران در هفته منتهی به ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ سقف ۲ میلیبون ۶۸۶ هزارو ۴۲۵ قرارداد را ثبت کرد. معاملات روزانه در هفته مذکور نیز به‌طور میانگین برابر با ۵۷۳ هزارو ۲۸۵ قرارداد بوده است.

مطهری نیا خاطرنشان کرد: رکورد قبلی حجم معاملات هفتگی مربوط به هفته کاری منتهی به ۸ دیماه ۱۴۰۰، با حجم ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۱۸ قرارداد بوده است. در سال گذشته تعداد ۵۰ کارگزار و حدود ۶۰۰۰ کد معاملاتی در بازار اختیار معامله فعال بوده و در نمادهای مختلف به انجام معاملات اقدام کردند.

در این همین رابطه مرجان فتاحی رئیس اداره بازار مشتقات شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ثبت رکورد اخیر را همزمان با اجرای برنامه تنوع تعداد دارایی‌های پایه و سررسیدهای اوراق اختیار توسط اداره بازار مشتقات شرکت بورس اوراق بهادار تهران و استقبال بازار از این برنامه عنوان کرد و گفت: در اواخر سال گذشته، قراردادهای اختیار معامله بر (دارایی پایه) صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز منتشر شدند و دارایی‌های پایه بازار اختیارمعامله بورس تهران، به دو نوع سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس توسعه یافتند.

وی افزود: درحال حاضر تعداد ۲۳ دارایی پایه از نوع سهام و ۲ دارایی پایه از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بوده و در مجموع حدود ۴۳۰ نماد اختیار معامله بر روی ۲۵ دارایی پایه، فعال هستند.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha