۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
طرح جامع توسعه و عمران شهر سنندج تدوین می شود
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

طرح جامع توسعه و عمران شهر سنندج تدوین می شود

سنندج – معاون شهرسازی و معماری مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از تدوین طرح جامع توسعه و عمران شهر سنندج خبر داد.

فرهاد لشکری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح جامعه توسعه و عمران شهر سسنندج به عنوان مرکز استان کردستان در دست تهیه است و قرارداد انجام آن نیز در مرحله نهایی شدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح جامع ۱۰ شهر استان در سنوات گذشته تهیه شده بود و برای چهار شهر بانه، سقز، مریوان و کامیاران طرح جامع در حال تهیه است.

وی همچنین از تهیه طرح جامع شهرهای سقز، بانه، مریوان و کامیاران به عنوان طرح های در دست اجرا یاد کرد و گفت: تصویب طرح های جامع تهیه شده در دست اجرا و تهیه عکس هوایی کلیه شهرهای استان از جمله برنامه هایی است که طی سال جاری دنبال می شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از تهیه سه طرح ناحیه ای در شهرهای سنندج، سقز وبیجار خبرداد و گفت: طراحی شهری نیز در شش بخش مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های این بخش عنوان کرد: انجام مطالعات مناسب سازی تردد معلولین و افراد کم توان، تهیه طرحهای شهری در خیابان انقلاب سنندج، طرح ساماندهی معبر ورودی شهر سنندج به طرف همدان - طرح ساماندهی رودخانه گریاشان، طرح موضعی حفاظت و احیای تپه های شهری سنندج و طراحی شهری پیاده راه سازی خیابان فردوسی در سنندج اشاره کرد.

لشکری گفت: بهبود فضای شهری از جمله اهداف و اولویت های مورد نظر است که در همین راستا و برای تحقق این امر سال گذشته در جلسات مختلف کارگروه های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۵ و جلسات سیما ومنظر پیگیری های لازم به عمل آمده است .

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲ جلسه کمیسیون ماده ۵ با تعداد حدود ۶۰۰ مصوبه توسط راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کمیسیون برگزار شده است و تمامی مصوبات در راستای شفافیت از مسیرهای مختلف اطلاع رسانی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است .

کد خبر: ۱۴۳٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha