۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
یکه تازی مازندران در آسمان صنعت ایران و جهان
بازار گزارش می‌دهد؛

یکه تازی مازندران در آسمان صنعت ایران و جهان

ساری- گروه های تولیدی و صنعتی مازندران با مددگرفتن از فناوری های نو و دانش بنیان در زمین و آسمان اقتصاد ایران و جهان یکه تازی می کنند.

بازار؛ گروه استان ها: شرکت ها و واحدهای تولیدی فراوانی در مازندران فعالیت دارند که با بهره گیری از علم و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی در کشور تلاش می کنند و برخی از آن ها در حوزه های کاری خود یکه تاز هستند.

نامگذاری سال تولید دانش بنیان و اشتغالزا ضرورت توجه به شرکت ها و واحدهای دانش بنیان را الزامی می سازد تا با رفع موانع فراروی و پشتیبانی از آن برای رونق تولید گام برداشته شود.

مهدی محمدی مدیر شرکت دانش بنیان مازرون فوم در مازندران که در زمینه صنعت ساختمان و بسته بندی فعالیت دارد، اظهار داشت: این واحد تولیدی در چهار خط به تولید ادامه می دهد و بیش از ۲۰۰ نیرو در آن اشتغال دارند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با عرضه فرآورده های نوین و مقرون به صرفه و بهره گیری از تولید دانش بنیان در زمینه صنعت ساختمان، بسته بندی، ایزولاسیون، ظروف یکبار مصرف فعالیت داریم، افزود: در بازار داخلی بیش از ۳۱۳ نمایندگی فعال است و در بازار خارجی نیز محصولات این کارخانه به کشورهای آسیایی، سی آی اس، اقیانوسیه، استرالیا، قطر، ترکمنستان، عراق، افغانستان، کویت و غیره ارسال شده است.

ارتباط مداوم تجاری با بازرگانان خارجی
وی با عنوان اینکه تولید انواع بلوک های سقفی با ابعاد مختلف، ورق های تریدی پنل ساختمانی، سردخانه ای، انواع ظروف یکبار مصرف از جمله تولیدات به شمار می رود، افزود: داشتن شبکه توزیع در کشور، ارتباط مداوم تجاری و بازرگانی با تجار و بازرگانان خارجی سبب شده که این واحد تولیدی سال ها در اقتصاد و صنعت کشور فعال باشد.

مازندران در حوزه های مختلف از جمله تاسیسات و ساختمانی نیز در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از چهار شرکت های بزرگ کشور در این حوزه در مازندران فعال است. همچنین در صنعت برق نیز مازندران مفاخر زیادی دارد و زین العابدین آبادیان یکی از کارآفرینان برتر و ممتاز مازندرانی بوده که ۴۴ سال در صنایع روشنایی ایران پیشرو است، وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه تا سال ۱۳۴۸ به اتفاق برادرم به تجارت کود شیمیایی می پرداختیم، افزود: نماینده توزیع آن در شهرستان های آمل تا قائمشهر بودیم.

یکه تازی مازندران در آسمان صنعت ایران و جهان

وی با اظهار اینکه در سال ۱۳۴۹ به فکر تاسیس کارخانه شالیکوبی افتادیم و مدت ها به این کار مشغول بودیم، افزود: پس از آن به فکر تاسیس یک واحد تولیدی صنایع روشنایی افتادیم و ابتدا در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع در محله موزیرج بابل فعالیت را شروع کردیم.

این کارآفرین یادآور شد: دامنه کاری ما به مرور گسترده تر شد و حدود ۴۴ سال در صنایع روشتایی ایران پیشتاز هستیم.

به رغم مشکلات فراروی شرکت های دانش بنیان مازندران در حال صادرات محصولات به کشورهای مختلف هستند و صنایع تولیدی کاسپین لوله طبرستان از جمله واحدهای تولیدی است.

ابوالقاسم مدانلو مدیرعامل صنایع تولیدی کاسپین لوله طبرستان در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مذاکراتی با کشورهای مصر، عراق، قزاقستان و ترکمنستان در حال انجام است، افزود: سالانه ۲۵ هزار تن محصول در این شرکت تولید می شود که ۱۰ هزار تن آن صادر می شود.

وی حمایت از تولید و واحدهای تولیدی را حیاتی و مهم دانست و گفت: در قانون به صراحت به همه موضوعات اشاره شده ولی به آن عمل نمی شود و دریافت مطالبات از دستگاه ها از جمله موانع ومشکلات فراروی است.

یکه تازی مازندران در آسمان صنعت ایران و جهان

وی پرداخت تسهیلات با درصد بالا را از دیگر موانع بیان کرد و گفت: تسهیلات پرداختی بانک ها با بهره بالا سیر صعودی دارد و نادیده گرفتن این مشکلات از سوی دولت سبب می شود تا صنعتگران و تولیدکنندگان با افزایش قیمت واحدهای تولیدی این کمبودها را جبران کنند.

تسهیلات پرداختی بانک ها با بهره بالا سیر صعودی دارد و نادیده گرفتن این مشکلات از سوی دولت سبب می شود تا صنعتگران و تولیدکنندگان با افزایش قیمت واحدهای تولیدی این کمبودها را جبران کنند

این کارآفرین ادامه داد: دولت در واگذاری اوراق در قبال بدهی های شرکت به درستی عمل نمی کند و برای مطالبات هشت ماهه پیشنهاد تهاتر داده و از طرفی ارائه اوراق در قرارداد قید نشده است درحالی قیمت کالا در قبال واگذاری اوراق باید ۹۵ درصد افزایش داشته باشد.

با تلاش شرکت ها و واحدهای تولیدی و دانش بنیان مازندران روند صادرات محصولات تولیدی استان در سال قبل رشد مضاعفی داشته است، حسینقلی قوانلو با اشاره به اینکه ارزش صادرات به ۲۷۷ میلیون دلار رسید، افزود: محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف صادر شده است.

وی عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، آذربایجان، امارت و غیره را از جمله مقصدهای صادراتی محصولات استان بیان کرد و گفت: واحدهای تولیدی و شرکت بنیان استان نقش موثری در توسعه صاردات داشته اند.

مازندران در حوزه های مختلف با داشتن کارآفرینان و تولیدکنندگانی که شبانه روزی فعالیت می کنند توانسته برای کشور ارزآوری داشته باشد و نام و برند ایران را در جهان طنین انداز کند و رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی به ارتقای صنعت استان در بازارهای داخلی و جهانی کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha