۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۵۴ نفر در اقامتگاه های بوم گردی اسکان یافتند.

حسن رمضانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در نوروز ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۵۳ نفر در هتل‌های استان اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱۸ نفر نیز در اقامتگاه سنتی استان اسکان پیدا کردند، بیان کرد: میزان اقامت در مجتمع های گردشگری خراسان جنوبی نیز ۹ هزار و ۵۸۳ نفر بوده است.

رمضانی گفت: ۴هزار و ۱۶۸ نفر نیز در مهمانپذیرها، ۷۰ نفر در هتل- آپارتمان ها، ۲۲ هزار و ۹۵۴ نفر در اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی، ۲۴۸ هزار و ۲۵۲ نفر در طرح خانه مسافر، یک میلیون و ۱۶۱ و ۱۸۵ نفر در اقامتگاه‌های موقت(کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و ...)اسکان و اقامت داشته اند.

وی یادآور شد: ۵۲ هزار و ۱۰۱ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی (مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان) و ۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر نیز مراکز اقامتی دیگر چون مهمان سرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و ... اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تعداد کل بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان جنوبی سه میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۰ نفر بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۲۶ هزار و دو گردشگر از جاذبه تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

رمضانی اظهارکرد: ۶ هزار و ۵۴۲ نفر از جاذبه های تفریحی خراسان جنوبی و یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۱۸ نفر از جاذبه های طبیعی و ۵۴۱ هزار و ۷۶۵ گردشگر نیز از جاذبه های مذهبی و سه هزار و ۵۸۰ نفر نیز از جاذبه های فرهنگی خراسان جنوبی بازدید داشته اند.

وی افزود:تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی ۵۸ مورد، تعداد بازدیدهای نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی ۵۲ مورد و از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی ۴۱ مورد بوده است که منجر به ۱۵ فقره تذکر و هشت فقره اخطار کتبی و ۱۸ مورد تشویق نیز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع در طی ایام نوروزی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا تاریخ سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۱۹۲ مورد بازدید نظارتی داشته ایم.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha