۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
ارز ترجیحی بدون تعیین سازوکار نباید حذف شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

ارز ترجیحی بدون تعیین سازوکار نباید حذف شود

مهرداد گودرزوند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تاکید مجلس بر آن است که اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود، دولت باید زیرساخت آن را فراهم کند تا قیمت کالاهای اساسی، دارو و گندم تغییر پیدا نکند.

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در کشور بیان داشت: تشدید تحریم‌ها فشارهایی را به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر وارد کرده است و اقشار ضعیف جامعه انتظار دارند که حداقل کالاهای اساسی با قیمت مناسبی به دست آنان برسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمانی که کالا و یا ارز دو نرخی شود، خود به خود فساد در آن اتفاق می‌افتد و ارز چند نرخی فسادزاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: تاکید مجلس بر آن است که اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود، دولت باید زیرساخت آن را فراهم کند تا قیمت کالاهای اساسی، دارو و گندم تغییر پیدا نکند.

وی افزود: ما این اجازه را به دولت دادیم و چنانچه دولت بتواند این سازوکار را ایجاد کند، می تواند ارز ترجیحی را حذف کند اما اگر این آمادگی را نداشته باشد و ساز و کار آن را فراهم نکند، نباید ارز ترجیحی حذف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی کاملا مشخص است و اگر دولت تخطی کند، مجلس حتماً برخورد می‌کند و ما نظارت خود را در این زمینه تقویت می‌کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اعطای کالابرگ به مردم و پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه از جمله موضوعاتی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد.

گودرزوند تاکید کرد: فسادهای زیادی از محل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد. البته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط فعلی کار بسیار سختی است، اما دولت خودش آن را پذیرفته است و باید پیش از هر چیز زیرساخت آن را فراهم کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha