۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
صدور مجوزهای احداث و اکتشاف معادن در قم تسریع می‌شود
استاندار قم در بازدید از معدن منگنز:

صدور مجوزهای احداث و اکتشاف معادن در قم تسریع می‌شود

قم- شاهچراغی، استاندار قم از وجود ۱۴۰ معدن در استان قم خبر داد و گفت: صدور مجوزهای احداث و اکتشاف معادن در چارچوب قانون در قم تسریع می‌شود.

به گزارش بازار، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در بازدید میدانی از معدن منگنز ایران در روستای ونارچ شهرستان کهک، با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و صنعتی در استان قم، افزود: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین؛ بنای دولت بر حمایت جدی از نخبگان در عرصه‌های تولید است.

وی به دستاوردهای پرافتخار نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: اکتشاف و استخراج مواد معدنی از جمله پیشرفت‌ها و دستاوردهای مهم کشورمان است که با ایجاد زمینه فرآوری این محصولات می‌توان شاهد افزایش صادرات و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه باشیم.

استاندار قم با اشاره به اهمیت استحصال منگنز و ضرورت پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی، گفت: این محصول به عنوان یکی از مواد مورد نیاز و پرمصرف در صنایع کشور از جمله صنعت فولاد دارای اهمیت ویژه و استراتژیکی در بین سایر مواد معدنی می‌باشد.

وی که در عمق ۲۹۰ متری زیر زمین از این معدن و مراحل استخراج مواد معدنی بازدید کرد، کار معدن کاران در این شرایط را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و ادامه داد: کار و تلاش در این شرایط سخت و در اعماق زمین آن هم برای تولید یک محصول پر کاربرد، کاری بسیار ارزشمند است و جای تقدیر از این عزیزان زحمتکش و سخت کوش دارد.

شاهچراغی به مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در سطح جامعه و محدوده پیرامون اشاره و تأکید کرد: از جمله اقدامات خوبی که در این مجموعه صورت گرفته، کمک به نیازمندی‌ها و مسائل اجتماعی اهالی روستا و محدوده پیرامون معدن است.

وی تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۱ را نیازمند توجه به بخش‌هایی چون معدن دانست و ادامه داد: با تسریع در صدور مجوزهای احداث و اکتشاف معادن در چارچوب قانون و نیز تسهیل شرایط برای آماده‌سازی بستر فرآوری محصولات از جمله اقدامات حمایتی از سوی مدیران اجرایی است و برآنیم تا مسیر رشد استان بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته را هموار نماییم.

استاندار قم با اشاره به وجود ۱۴۰ معدن در استان قم، افزود: از این تعداد ۱۰۰ واحد فعال است و مابقی به‌واسطه موانعی چون: مشکلات مدیریتی، کمبود نقدینگی و تجهیزات، راکد هستند که طی مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم، اعتبارات قابل توجهی برای حمایت از صنعت و معدن پیش بینی شده است و امیدواریم با برطرف شدن موانع، سال پیش رو، سالی خوب برای صنایع و معادن استان باشد.

وی همچنین به ظرفیت‌های صنعتی و معادن استان قم اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد مدیریت استان، ریل گذاری مناسب برای تحقق شعار سال با حمایت کامل از نخبگان و صاحب نظران عرصه اقتصاد و تولید خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha