۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
استان اصفهان رتبه پنجم نرخ بیکاری در سطح کشور را دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

استان اصفهان رتبه پنجم نرخ بیکاری در سطح کشور را دارد

اصفهان - نقش، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک استان صنعتی بزرگ، همچنان رتبه پنجم در سطح کشور را از منظر نرخ بیکاری را دارد.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مهمترین دغدغه های دولت و خانواده ها است، اظهار داشت: برای ریشه کنی و یا حداقل کاهش نرخ بیکاری در جامعه باید به بحث تولید توجه ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشراف دارند، ابراز داشت: از این رو است که ایشان طی ۱۰ سال گذشته در شعار سال همیشه به مسائل اقتصادی و تولید تاکید داشتند.

ضرورت هم افزایی جهادی و همگرایی ساختاری برای تحقق شعار سال
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم افزایی جهادی، همگرایی ساختاری و انسجام همگانی برای تحقق شعار امسال لازم و ضروری است، تصریح کرد: بدین شکل می توانیم سرمایه گذار پایدار جذب و اقتصاد تولیدی و صنعتی را پویا کنیم.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور هشت درصد هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: برای استان اصفهان پیش بینی می شود این نرخ رشد اقتصادی حدود ۷.۴ باشد.

احیای بنگاه های اقتصادی کوچک و حمایت از شرکت های دانش بنیان
معاون امور هماهنگی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید برنامه داشت، گفت: جذب سرمایه گذاری، توسعه صنایع و احیای بنگاه های اقتصادی کوچک و حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند ما را در رسیدن به اهداف پیش بینی شده کمک کند.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی می تواند در کاهش نرخ بیکاری نیز موثر باشد، گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در استان اصفهان روند افزایشی دارد به طوری که در حال حاضر استان اصفهان از منظر نرخ بیکاری رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

رخ تورم در استان اصفهان از نرخ کشوری پیشی گرفته است
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرستان ورزنه در استان اصفهان رتبه دوم کشوری با نرم بیکاری بالای ۳۰ درصد را برخوردار است، گفت: متاسفانه نرخ تورم در استان اصفهان از نرخ تورم در کشور پیشی گرفته است که این موضوع هم باعث نارضایتی شهروندان اصفهانی شده است.

وی تاکید کرد: برای کاهش این مشکلات و دغدغه ها علاوه بر سیاستگذاری های راهبردی باید موضوع نظارت و کنترل بازار با شدت و استمرار بیشتری اجرایی شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha