۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
صندوق پیشرفت و عدالت استان سمنان راه اندازی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

صندوق پیشرفت و عدالت استان سمنان راه اندازی می‌شود

سمنان- مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: صندوق پیشرفت و عدالت برای توسعه و آبادانی استان مطابق با آمایش سرزمینی با سهم دو هزار میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

نادر مالکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صندوق پیشرفت و عدالت برای توسعه و آبادانی استان سمنان مطابق با آمایش سرزمینی راه اندازی می‌شود، ابراز کرد: این صندوق در تمام استان های کشور وجود خواهد داشت و بالتبع ما در استان سمنان نیز از مزایای آن بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه بهره مندی از منابع برای توسعه اقتصادی و عمرانی در استان ها از جمله محورهای این صندوق محسوب می شود، افزود: ارتقاء بهره‌وری و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها بر پایه آمایش سرزمین اساس صندوق پیشرفت و عدالت را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه این صندوق در لایحه بودجه سال جاری دیده شده است، تاکید کرد: این صندوق مطابق آمایش و برنامه‌های پنج‌ساله ایجاد می‌شود.

بهره‌مندی از منابع برای توسعه اقتصادی و عمرانی در استان‌ها از جمله محورهای این صندوق محسوب می شود

مالکی با بیان اینکه در این صندوق قرار است از توان و دانش بومی برای توسعه اقتصادی و پیگیری اقدامات مورد نیاز توسعه استان سمنان استفاده شود، تاکید داشت: منابع مورد نیاز برای محقق شدن مواردی که بیان شد، از جمله رسالت‌های صندوق است.

وی با بیان اینکه استان ها سهم دو هزار میلیارد تومانی در این صندوق دارند، گفت: البته این میزان تنها مقدار موجود در صندوق نخواهد بود و لذا از محل بهره‌برداری از معادن نیز به این صندوق پول تزریق می شود.

رئیس سازمان مدیریت استان سمنان با بیان اینکه از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول نیز به این صندوق پول تزریق می شود، تاکید کرد: مازاد درآمد استان‌ها نیز به صندوق پیشرفت و عدالت واریز می شود تا در کنار دو هزار میلیارد تومان و درآمد های سایر بخش‌ها یک اعتبار خوب را در استان سمنان شاهد باشیم.

مالکی افزود: این صندوق می تواند مزیت خوبی برای تامین اعتبارات طرح های توسعه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان محسوب شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha