۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷
برپایی نمایشگاه محصولات خانه حصیر در آبپخش| ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شد
مدیر خانه حصیر آبپخش:

برپایی نمایشگاه محصولات خانه حصیر در آبپخش| ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شد

بوشهر- بازیار مدیر خانه حصیر آبپخش از برپایی نمایشگاه محصولات خانه حصیر آبپخش خبر داد و گفت: ۲۵۰ شغل جدید توسط خانه حصیر ایجاد شد.

زهرا بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خانه حصیر آبپخش در سال ۱۴۰۱ در راستای تولید و ایجاد اشتغال پایدار از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: سال گذشته و با تلاش شبانه‌روزی، توانستیم خانه حصیر را سر پا نگه داریم و حدود ۲۵۰ شغل ایجاد کردیم و ان‌شاالله در سال جاری و با حمایت مسئولان، تعداد بیشتری شغل ایجاد می‌شود.

مدیر خانه حصیر آبپخش از برپایی نمایشگاه محصولات خانه حصیر آبپخش خبر داد و خاطر نشان کرد: این‌نمایشگاه تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت و محصولات و تولیدات دستِ فعالان خانه حصیر آبپخش در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

بازیار تصریح کرد: سفره حصیری، تویزه، بادبزن، دیوارکوب، سبد نان، سبد خرید، گبه و سایر تولیدات و دست‌ساخته‌های اعضای خانه حصیر عرضه شده است.

وی یادآور شد: استقبال خوبی از محصولات عرضه شده در نمایشگاه شده و امیدوارم روز به روز شاهد اعتلای این مجموعه باشیم.

بازیار افزود: هدف از ایجاد این نمایشگاه، معرفی شهر آبپخش بعنوان شهر حصیر به گردشگران و عرضه محصولات حصیری شهر ملی بوده که در این مدت، نمایشگاه با استقبال عالی گردشگران و مسافران واقع شده است.

وی با بیان اینکه حصیر آب پخش یکی از شاخص‌ترین حصیرها در کل کشور است گفت: تنوع و کیفیت کالاها بسیار بالاست و کالاها در زندگی مردم، جنبه کاربردی بسیار بالایی دارد.

مدیر خانه حصیر آبپخش اضافه کرد: کالاهای عرضه شده در نمایشگاه از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و دست بافته آقایان و بانوان هنرمند شهر آبپخش هستند که در یکسال گذشته، همه بافت‌های حصیری برای برگزاری نمایشگاه، جمع آوری و کدگذاری شده است.

بازیار تصریح کرد: انواع سبدها، زنبیل، بادبزن، کاسه حصیری، بشقاب، دیوارکوب، آویز حصیری، آینه، کپوهای استوانه‌ای و خمره‌ای، سفره حصیری، زیرانداز، سینی، پوسش‌های سقف و دیوار، کلاه، ظرف‌های بزرگ دربدار، تشت، کاور گلدان و دسته گل‌های حصیری و...از جمله کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بوده که مورد استقبال عموم و گردشگران و توریست‌های وارد شده به شهر آبپخش قرار گرفته است.

مدیر خانه حصیر آبپخش ابراز داشت: بیش از 1200 کالای دسته بندی و کدگذاری شده در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که تاکنون 800 عدد از این کالاها با کد مشخص بفروش رفته است.

وی گفت: این نمایشگاه هنری حصیر، درآمد حداقل 116خانوار شهر آب پخش را بطور مستقیم وغیرمستقیم تامین و مورد حمایت قرار داد که هدف اصلی نیز همین مورد بوده است.

بازیار افزود: امیدواریم با حمایتی بیشتر و توجه خاص مسئولین به خانه حصیر آبپخش، بتوانیم به نمایشگاه‌های بازارهای خارجی نیز راه پیدا کنیم.

وی یادآور شد: توسعه صنعت حصیر نیاز به تعریف چشم اندازهای بزرگی دارد که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کمیسیون‌های مربوطه این مهم تحقق می‌یابد.

مدیر خانه حصیر آبپخش گفت: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، مسئولان باید به کمک‌ ما بیایند و اگر همراهی کنند، شک‌نکنید بیشتر از نهادهای دولتی می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha