۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
احتمال حرکت بیت کوین به سمت ۵۵ هزار دلار| خطر اصلاح همچنان وجود دارد
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال حرکت بیت کوین به سمت ۵۵ هزار دلار| خطر اصلاح همچنان وجود دارد

علیرغم اصلاح قیمت بیت کوین طی ۴۸ ساعت گذشته، احتمال حرکت قیمت این ارز به سمت هدف ۵۵ هزار دلار وجود داشته و با اینحال، خطر ریزش هنوز برطرف نشده است.

به گزارش بازار، پس از دو هفته حرکت صعودی بازار رمز ارزها، قیمت بیت کوین بار دیگر با یک اصلاح بزرگ روبرو می شود. قیمت بیت کوین در معاملات روز سه شنبه برای مدت کوتاهی از ۴۸۰۰۰ دلار گذشت.

با این حال، قیمت بیت کوین طی چند روز بعد از آن، بین ۴۶.۸ تا ۴۸ هزار دلار معامله شد و در نهایت در روز جمعه به زیر ۴۵۰۰۰ دلار رسید. اصلاحات ادامه دار نشان می دهد که گاوها ممکن است حرکت خود را از دست بدهند. بسیاری از سرمایه گذاران نیز افت فعلی را به عنوان یک فرصت خرید برای هدف قرار دادن قیمت بیت کوین بالای ۵۵۰۰۰ دلار در نظر می گیرند.

پس از ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، هش ریت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. با این حال، هش ریت شبکه بیت کوین بار دیگر در حال افزایش است. تاریخ، ارتباط بین افزایش قیمت بیت کوین و هش ریت شبکه را نشان می دهد. طبق آخرین اخبار بیت کوین، شبکه این ارز با ۲۰۱ میلیون TH/s پایدار و امن به نظر می رسد. در اخبار دیگر، بلاکچین «اکسی اینفینیتی» با یکی از بزرگترین هک‌ها در تاریخ ارزهای دیجیتال روبرو شد. هکرها در طی این هک بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمز ارز را سرقت کردند.

گذشته نشان می دهد که اصلاح قیمت بیت کوین پس از هک های گسترده طبیعی است. بنابراین، بسیاری از تحلیلگران هک اخیر را عامل افت فعلی قیمت بیت کوین می دانند. این حرکت اصلاحی همچنین باعث انحلال برای معاملات دیرهنگام شده است که دارای توقف ضرر در حدود سطح کلیدی ۴۵۰۰۰ دلار بودند.


تحلیل فنی قیمت بیت کوین

احتمال حرکت بیت کوین به سمت ۵۵ هزار دلار| خطر اصلاح همچنان وجود دارد

تحلیل فنی قیمت بیت کوین نشان می دهد که مرحله انباشت فعلی می تواند با یک حرکت بزرگ دنبال شود. این حرکت به احتمال زیاد در جهت صعودی خواهد بود؛ چراکه گاوها دست بالا را در بازار بیت کوین در اختیار دارند. با این وجود، هر گونه شکستن سد ۴۰ هزار دلاری توسط قیمت بیت کوین می تواند به معنای تضعیف گاوها باشد. چنین شکستی می تواند قیمت را به منطقه ۳۰ هزار دلار برساند که برای گاوها به منزله کابوس خواهد بود.

به طور مشابه، هر گونه بسته شدن قیمت روزانه در محدوده بالاتر از سطح قیمت ۴۸۰۰۰ دلار می تواند به گاوها انگیزه کافی برای هدف گذاری ۵۵۰۰۰ دلار بدهد. این سطح همچنین با منطقه اصلاح فیبوناچی ۰.۶۱۸ در روند اصلاحی از ۶۹۰۰۰ دلار همسو است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین به دلار آمریکا ۴۵۲۸۹ دلار است که ۳۴ درصد کمتر از بالاترین سطح تاریخ نوامبر ۲۰۲۱ به حساب می آید. امروز قیمت بیت کوین به ۴۴۲۰۰ دلار کاهش یافت. با این حال، پس از چند ساعت دوباره به سطح ۴۵۰۰۰ رسید. در حال حاضر، گاوها باید برای ادامه پیشرفت قیمت به سمت اهداف صعودی، قیمت را بالای ۲۰۰ EMA نگه دارند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha