۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
باید مقدمات سفر ارزان به مشهد فراهم شود| زیارت امام رضا(ع) حق هر ایرانی است
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی:

باید مقدمات سفر ارزان به مشهد فراهم شود| زیارت امام رضا(ع) حق هر ایرانی است

مشهد- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیارت امام رضا(ع) را حق هر ایرانی دانست و تاکید کرد: در این راستا باید مقدمات و زیرساخت سفر ارزان برای تمامی ایرانیان به مشهد مقدس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از زائرسرای ارزان‌قیمت مهر امام رضا(ع) در بافت اطراف حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تامین مراکز اقامتی ارزان برای زائران و عموم مردم ضروری است تا نهادها و موسسات خیریه برای فراهم شدن مقدمات سفر ارزان و زیارت به مشهد مقدم پیشقدم شوند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه در این راستا تلاش خواهیم کرد تا زائرسراهای ارزان‌قیمت گسترش پیدا کنند ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد آغاز به کارکرده که لازم است مسائل برخی از آن‌ها را با دقت بیشتری دنبال شود.

ضرغامی بابیان اینکه ایجاد مراکز اقامتی ارزان‌قیمت از راهبردهایی است که باید دنبال شود افزود: این امکان باید برای همه مردم به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد فراهم شود و مصادیق آن نیز اقدامی است که از مدت‌ها قبل در مشهد انجام‌شده و مرکز مهر امام رضا (ع) که اکنون به‌صورت رسمی آغاز به کارکرد، یکی از این مراکز اقامت ارزان‌قیمت است.

وزیر گردشگری اذعان کرد: از آنجا که در صورت صدور مجوز برای این مراکز، از تسهیلات مختلف استفاده خواهد شد افزود: در این راستا باید تمامی فعالیت آن‌ها جنبه غیرانتفاعی داشته باشد و استفاده شخصی صورت نگیرد.

وی یادآور شد: این مراکز لازم است تا در اختیار عموم مردم قرار گیرد که یکی از اقدامات برای عملی شدن این موضوع این است که زائرسراها را وقف خواهند کرد و مالک شخصی نخواهند داشت.

در کشور با کمبود مراکز اقامتی مواجهیم و در تعطیلات نوروز امسال در همان سه روز اول ظرفیت مراکز اقامتی رسمی از جمله هتل‌ها در شهرهای بزرگ تکمیل شد و از ظرفیت‌های اضطراری نهادها و دستگاه‌ها استفاده کردیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: شهری مانند مشهد که قطب گردشگری زیارتی است و سالانه تا ۳۰ میلیون نفر زائر دارد لذا در ایام نوروز حجم گردشگران و زائران فوق‌العاده بالاست از همین رو  با وجود برخورداری از ۵۰ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی کشور  در این شهر با این حال تمام این مراکز در ایام نوروز تکمیل بود.

وی در این راستا اذعان کرد: برای تقویت کمی و کیفی مراکز اقامتی باید طرح‌های مختلف داشته باشیم و با ارائه تسهیلات پشتیبانی لازم را انجام دهیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha