۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
قیمت خرما در ماه رمضان کنترل می‌شود؟

قیمت خرما در ماه رمضان کنترل می‌شود؟

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه خرمای مورد نیاز ماه رمضان تامین شده است، گفت: در توافقات با وزارت جهاد کشاورزی، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره‌ای خرما را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند.

به گزارش بازار، «محسن رشیدفرخی» درباره خرما مورد نیاز ماه مبارک رمضان افزود: در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۵۰ هزارتن خرما همانند هر سال در کشور تولید شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

رییس انجمن ملی خرما ایران تصریح کرد: به همین منظور جلساتی با معاونت‌های تنظیم بازار جهاد کشاورزی و میادین میوه و تره بار شهرداری برگزار شد و آمادگی خود را برای عرضه مستقیم کالا اعلام کردیم. همچنین توافق شد برای ارایه خدمات به روزه داران فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرما با سود معمول و قیمت‌های مناسب عرضه کنند.

رشید فرخی با بیان اینکه خرما به اندازه کافی موجود است گفت: انجمن به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد که خرما به میزان لازم درب سردخانه‌ها در مبادی خروجی با قیمت‌های مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تورم در چهارسال اخیر، خرما کمترین افزایش قیمت را داشته است افزود: در صورتی که خرما با قیمت‌هایی خارج از عرف عرضه شود، باید ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

رییس انجمن ملی خرما ایران در مورد میزان مصرف ماه مبارک رمضان گفت: از کل خرمای تولیدی کشور، نزدیک ۳۰ درصد صادر و ۷۰ درصد به مصرف داخلی کشور می‌رسد که از این میزان نیز ۴۰ درصد مصرف کل مربوط به ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، حدود ۲۷۰ هزارتن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که بیشترین تمرکز صادراتی ما کشورهای اروپایی است.

براساس داده‌های بازار نرخ هر کیلوگرم خرما مضافتی بین ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان، خرما خاسویی بین ۶۵ تا ۹۰ هزارتومان، خرما پیارم بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان و خرما زاهدی بین ۳۸ تا ۵۰ هزارتومان است.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      خودتان را مسخره کردید