۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
نزدیک ۱۸۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

نزدیک ۱۸۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد نزدیک ۱۸۰ هزار مسافر از طریق پایانه های مرزی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان ۱۰فروردین ماه سال جاری خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه امسال نزدیک ۱۸۰ هزار مسافر از پایانه مرزی بازرگان، رازی، تمرچین، سرو و پلدشت در استان تردد کرده اند، افزود: از این تعداد ۷۱ هزار و ۳۱۰ تردد مربوط به مرز بازرگان، ۶۲ هزار و ۶۵۵ تردد مربوط به رازی و ۲۵ هزار و ۴۷۳ مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر بوده است.

وی تعداد مسافران ورودی از مرزهای ۵ گانه استان در این مدت را ۷۷ هزار و ۵۵۶ مسافر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۶۹ هزار و ۳۰۳ مسافر ایرانی و ۱۱هزار و ۲۸۸ مسافر خارجی بودند که از مرزهای استان تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مجموع مسافران خروجی از مرزهای استان را ۱۰۱ هزار و ۸۲۰ مسافر عنوان و اضافه کرد: این تعداد شامل ۹۰ هزار و ۹۶۳ مسافر ایرانی و ۱۰ هزار و ۸۵۸ مسافر خارجی است.

شکری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱.۹۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۷ میلیون و ۴۱۱ هزار خودرو بوده که این مقدار نشان دهنده افزایش ۳۱.۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

شکری خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۲۶۶ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش ۱۷ درصدی تردد مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی میانگین تردد روزانه مسافر از پایانه های مرزی استان ۱۲ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۹۸۹ تردد از پایانه های مرزی استان صورت گرفته است.

شکری گفت: از آغاز طرح نوروزی سال جاری از تعداد یک هزار و ۵۸۶ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که موارد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی ، پایانه های مسافری ، شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور و گشت های مستمر و شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی استان، نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و ارائه سفر ایمن برای مسافران، ۶ نوبت جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل در ۲۰ روز گذشته برگزار شده است.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان دارد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha