۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
صنایع تبدیلی قوچان کافی نیست| اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است
معاون رئیس‌جمهور در شورای اداری قوچان:

صنایع تبدیلی قوچان کافی نیست| اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

قوچان- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و تعیین تکلیف طرح‌های معطل‌مانده اولویت نخست دولت است.

به گزارش خبرنگار بازار علی سلاجقه عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان افزود: بر همین اساس تاکنون این دولت در تمام سفرهای استانی کلنگ آغاز ساخت هیچ طرحی را به زمین نزده است و ساماندهی طرح‌های فعلی را مدنظر و پیگیری دارد تا مردم از سردرگمی نجات پیدا کنند.

وی بابیان اینکه در بهمن پارسال اعلام شد که مجموعا ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبات سفرهای استانی تأمین‌شده است، گفت: قطعاً آنچه در سفر استانی مصوب می‌شود، اعتبار موردنظر آن در اولین فرصت به‌حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود و بنابراین مدیران باید حداکثر بهره‌برداری را از آن داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: مصوبات استانی را به‌هیچ‌وجه نباید در زمره وعده دید بلکه قراری است که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرا و هزینه کرد پول در همان حوزه مصوب شده هستند.

سلاجقه بابیان اینکه نفس وجودی سفرهای استانی حضور میدانی و احصای مشکلات مردم است، گفت: دولت مردمی امروز در شرایطی سکان مدیریت کشور را به دست گرفته که باید همه مطالباتی را که از قبل انباشته‌شده است، پاسخ بدهد، آن‌هم در شرایطی که ظرفیت‌های کشور مشخص است و با همین ظرفیت‌ها باید پاسخگوی همه نیازها باشیم.

صنایع تبدیلی قوچان کافی نیست| اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

وی افزود: ما به‌هیچ‌وجه درگذشته نمی‌مانیم و روبه‌جلو حرکت می‌کنیم که در این مسیر با درایت رهبری و سیاست‌گذاری مناسب با همه آنچه در کشور داریم به خواسته‌های مردم پاسخ‌خواهیم داد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند، این دولت نوید این را می‌دهد که در آینده نزدیک شاهد گشایش در وضعیت کشور خواهیم بود.

سلاجقه در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تحمل ۴۴ سال فشار ناشی از تحریم‌ها نشان از ایستادگی مردم به‌پای آرمان‌های نظام دارد، گفت: وجود چنین مردمی نماد اقتدار بزرگ و سرمایه این نظام است و ما نیز قدردان تلاش‌های مردم و خون شهدا هستیم.

وی رویکرد دولت را خدمت‌رسانی مدبرانه و بر مبنای منطق دانست و افزود: روزهای درخشان و پرامیدی را برای کشور پیش روداریم.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه شهرستان قوچان با منابع غنی و ظرفیت‌های سرشار، درزمینهٔ تولید مواد غذایی در بخش کشاورزی و دام سهم مهمی دارد، گفت: ظرفیت‌های صنایع تبدیلی موجود در قوچان تکاپوی نیاز این شهرستان را نمی‌دهد.

سلاجقه افزود: عملکرد برخی بانک‌ها در برخورد نادرست با سرمایه‌گذاران، شایسته نیست.

وی بابیان اینکه توجه دولت به مسائل فرهنگی تحت تأثیر مشکلات اقتصادی کمتر است، اما همچنان دغدغه وجود دارد، گفت: بدون شک دولت تکلیف خود را در این بخش به‌خوبی انجام خواهد داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه دریچه فضای کسب‌وکار در این دولت گشایش‌یافته است، اظهار کرد: باوجود اینکه ۷ ماه بیشتر از عمر دولت نمی‌گذرد باید ۶۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه را پرداخت کند در حالی که برای پرداخت حقوق کارمندان خود حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است.

سلاجقه گفت: علاوه بر این در پایان سال ۱۴۰۰ این دولت حتی یک ریال هم کسری نداشت و این موفقیت بزرگی است.

وی صادرات ۴ میلیون دز واکسن کرونا به خارج از کشور، ارتباطات موثر و مثبت با دولت‌های همسایه، فروش نفت با حفظ احترام و دیگر موفقیت‌ها را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد.

پاسخ به مطالبات مردم
به گزارش خبرنگار باازر از قوچان معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم چنین روز چهارشنبه با حضور در محل فرمانداری شهرستان درگز، با مردم دیدار و پاسخگوی مسائل و مطالباتشان شد.

صنایع تبدیلی قوچان کافی نیست| اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

علی سلاجقه در این دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان درگز دیدار کرد و با مشکلات، چالشها، خواسته ها و مطالبات آنها آشنا شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور قول پیگیری همه موارد را داد.

سلاجقه همچنین از پاسگاه محیط‌بانی تیوان، پارک ملی تندوره و دره چهلمیر دیدن کرد و در جریان مسایل و مشکلات محیط بانان از جمله درخواست تبدیل وضعیت استخدامی آنها قرار گرفت.

بازدید از سد درونگر درگز از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به درگز بود که برای اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب سد به اراضی کشاورزی پایین دست تقاضای اعتبار شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha