۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در بورس تهران و ۱۹ شرکت در فرابورس
مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد

فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در بورس تهران و ۱۹ شرکت در فرابورس

مدیر عامل فرابورس گفت: در حال حاضر در بازار سرمایه ۱۸ صندوق‌های جسورانه و صندوق سرمایه گذاری خصوصی برای شرکت‌های دانش بنیان تامین مالی می‌کنند.

به گزارش بازار، میثم فدایی گفت: صندوق های جسورانه برای تامین مالی مراحل اولیه رشد و توسعه یک ایده فناورانه طراحی شده اند و در مراحل بعدی صندوق های خصوصی وارد می شوند.

وی افزود: در حال حاضر، ۲۴ شرکت دانش بنیان در بورس تهران و ۱۹ شرکت در فرابورس فعالند و به مرحله تولید و سودآوری رسیده اند و شش شرکت هم پذیرش شده اند که در صف عرضه هستند

فدایی گفت : همکاران ما در بورس تهران در هفته های آینده عرضه اولیه یک شرکت دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی روز را دارند و ما برای عرضه شرکت های مشهور و بالغ دانش بنیان هیچ مشکلی در بازار سرمایه نداریم.

وی افزود :برای شرکت های کوچک تر ما در فرابورس تابلویی را سالهای گذشته ایجاد کردیم به نام تابلوی بازار شرکت های کوچک و متوسط، که نیاز به باز طراحی دارد زیرا در این بازار افراد حقیقی به سختی می توانند ورود پیدا کنند و همچنین حجم سفارش های این بازار باید ۵۰۰ میلیون تومان باشد که برای یک شرکت استارتاپی کوچکی عدد بالایی است.

مدیر عامل فرابورس افزود: ضوابط پذیرش استارتاپ ها در بازار سرمایه نیز در سازمان بورس مصوب شده و تا یک ماه آینده ابلاغ می شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha