۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
توجه به ظرفیت گردشگری غار علیصدر اقتصاد همدان را متحول می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توجه به ظرفیت گردشگری غار علیصدر اقتصاد همدان را متحول می کند

همدان-شیروانی، نایب رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: غارعلیصدر درسال‌های اخیر دستمایه بی‌توجهی قرارگرفته و نگاه حرفه‌ای به این غار به عنوان یک اثر ارزشمند که تحول اقتصاد همدان را رقم می زند وجود ندارد.

شهرام شیروانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاثیر جاذبه‌های شاخص در هر منطقه‌ای بر تکاپوی اقتصاد محلی غیرقابل انکار است که در استان همدان غار علیصدر این نقش را در چرخه گردشگری ایفا می‌کند، عنوان کرد: حمایت و تلاش مدیریت ارشد استان همدان برای بازگشایی دوباره علیصدر اتفاقی شاخص در نوروز ۱۴۰۱ بود چرا که بازگشایی دوباره غار علیصدر تکاپوی بخش‌های متعدد گردشگری استان همدان را محقق کرد.

وی گفت: جدیت پیگیری مسائل مرتبط به بازگشایی دوباره غار اگر توسط استاندار همدان رقم نمی‌خورد، استان همدان نوروزی پر از چالش را پیش‌رو داشت اما حالا شاهد نوروزی پر مسافر پس از دو سال رخوت در همدان هستیم.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان عنوان کرد: علیصدر به عنوان پیشانی گردشگری استان همدان همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و بازدید از غار علیصدر به عنوان شگفت‌انگیزترین غار آبی ایران و جهان یکی از اهداف اصلی گردشگران در سفر به استان همدان است که این موضوع موجب افزایش آمار جذب گردشگر برای استان بوده و هست.

شیروانی هم‌چنین با ابراز خرسندی از بازگشت حیات دوباره به چرخه فعالیت اقتصادی برای فعالان گردشگری استان گفت: تعطیلی‌های مداوم جاذبه شاخصی هم‌چون علیصدر که می‌توانست چرخ گردشگری همدان را به حرکت وا دارد به هیچ وجه به نفع واحدهای خدماتی و اقتصادی حوزه گردشگری در همدان نبود.

وی گفت: غار علیصدر به عنوان یک اثر شاخص در گردشگری همدان، متاسفانه در سال‌های اخیر دستمایه بی‌توجهی قرار گرفته است و نگاه حرفه‌ای به این غار به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی که می تواند اقتصاد استان را متحول کند، وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: هرگز برای غار علیصدر تصمیمی در زمینه تعطیلی اتخاذ نشود و از این پس با تکاپوی بخش‌های متعدد گردشگری شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتر در استان باشیم چراکه با رقم خوردن این شرایط قطعا شاهد حرکت همدان در مسیرهای توسعه گردشگری خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha