۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا ۲۰۲۲

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا ۲۰۲۲

آیا تاکنون به داشتن پاسپورت ترکیه فکر کرده‌اید؟ کشور ترکیه یک کشور مهاجرپذیر است و خدماتی که برای مهاجران ارائه می‌دهد تفاوت بارزی با خدمات و امکانات شهروندان بومی آن ندارد.

به گزارش بازار، آیا تاکنون به داشتن پاسپورت ترکیه فکر کرده‌اید؟ کشور ترکیه یک کشور مهاجرپذیر است و خدماتی که برای مهاجران ارائه می‌دهد تفاوت بارزی با خدمات و امکانات شهروندان بومی آن ندارد. وقتی به سفرهای خارجی می‌اندیشید، اولین چیزی که در ذهن‌تان نقش می‌بندد، تهیه پاسپورت و ویزا است؛ اما مسئله اینجا است که آیا می‌توان با یک پاسپورت به چند کشور سفر کرد و یا شرایط آن چگونه است؟ ایرانیان بسیار زیادی به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌ و این کشور همسایه را برای کار و زندگی انتخاب کرده‌اند. یکی از دلایل محبوبیت این کشور، اعتبار پاسپورت ترکیه است. پاسپورت ترکیه از طریق روش‌هایی مانند خرید ملک، کار و تحصیل، ثبت شرکت و غیره اخذ می‌شود و مزایای آن برای شهروندان این کشور و مهاجرین آن یکسان است. با توجه به ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه، دریافت آن برای کاربران ایرانی اهمیت بسیاری دارد. در ادامه راجع به این مسئله صحبت خواهیم کرد.

پاسپورت ترکیه چیست؟

قبل از این که راجع به ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و مزایای اخذ آن صحبت کنیم، بهتر است کمی با انواع این پاسپورت آشنا شوید. همان‌طور که گفتیم پاسپورت ترکیه برای شهروندان بومی و مهاجرین شرایط یکسانی دارد؛ اما نکته اینجا است که پاسپورت این کشور در چهار نوع مختلف وجود دارد که آشنایی با آن خالی از لطف نیست. پاسپورت ترکیه شامل چهار نوع پاسپورت سبز یا ویژه، قرمز یا عمومی، خاکستری یا پاسپورت خدمات ترکیه، مشکی یا دیپلمات می‌شود. اعتبار پاسپورت ترکیه به واسطه مهر ویژه‌ای که روی آن ثبت می‌شود، حاصل می‌گردد. این پاسپورت با مهر مخصوص و رنگ سبز مخصوص نمایندگان مجلس و انواع کارمندان رسمی دولت است. پاسپورت قرمز همان پاسپورت عمومی است که به شهروندان عادی و متقاضیان خارجی تعلق می‌گیرد. این نوع پاسپورت برای درخواست کنندگان زیر ۱۸ سال ۵ سال اعتبار و بالای ۱۸ سال ۱۰ سال اعتبار دارد. در واقع کاربران ایرانی که از طریق خرید ملک و غیره پاسپورت ترکیه را اخذ می‌کنند، دارای پاسپورت قرمز هستند.

پاسپورت مشکی یا دیپلمات برای دیپلمات‌ها، اعضای دیوان عادی عدالت، روسای جمهور سابق و غیره است. پاسپورت خاکستری نیز برای آن دسته از افرادی است که برای مأموریت یا روزنامه‌نگاری به خارج این کشور سفر می‌کنند، اما پاسپورت دیپلمات ندارند. افرادی که این پاسپورت را دارند، بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر سفر کنند. در مورد اعتبار پاسپورت ترکیه بهتر است بدانید که از جایگاه و ارزش خوبی در سراسر جهان برخوردار است و افرادی که پاسپورت ترکیه داشته باشند می‌توانند بدون ویزا به بیش از ۱۰۰ کشور خارجی سفر کنند. ‌ از آنجا که ایرانیان برای هر سفر خارجی به ویزا نیاز دارند، اخذ پاسپورت ترکیه برای کاربران ایرانی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل ایرانیان تمایل زیادی به خرید خانه در ترکیه دارند، چون می‌توانند از این طریق پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا ۲۰۲۲

مزایای پاسپورت ترکیه

اعتبار پاسپورت ترکیه در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت آن محسوب می‌شود. هرچند مزایا و محاسن دیگری نیز برای آن تعریف شده است. پاسپورت این کشور جزو پنجاه پاسپورت معتبر جهان محسوب می‌شود و جالب این است که درخواست‌کنندگان پاسپورت یا گذرنامه نهایتا یک ماه پس از ثبت درخواست، پاسپورت خود را تحویل می‌گیرند. پس از آن نیز می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند. شما می‌توانید با گذرنامه ترکیه به ۱۱۱ کشور جهان سفر کنید، بدون این که به ویزای مسافرتی نیاز باشد. همچنین می‌توانید به راحتی به ۲۰ کشور حوزه شینگن دسترسی داشته و سفر کنید. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در زمان اقامت خود، اقدامات مربوط به اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه را انجام دهید. جالب است بدانید داشتن پاسپورت ترکیه این امکان را برای‌تان فراهم می‌سازد که از امکانات ویژه‌ای مانند تحصیل رایگان و یا بازپرداخت هزینه‌های تحصیل در مراکز دانشگاهی استفاده کنید.

در مورد اعتبار پاسپورت ترکیه و شرایط سفر بدون ویزا با کشورهای مختلف جهان این نکته را در نظر داشته باشید که قوانین موجود در کشور ترکیه برای سفرهای خارجی در سال ۲۰۲۱ را در نظر نگیرید؛ چون سال ۲۰۲۱ سال اوج شیوع کرونا بود و دولت ترکیه بسیاری از سفرهای خارجی را به تعویق انداخته و یا کنسل کرد. اما در سال ۲۰۲۲ امکان سفر به بیش از صد کشور جهان بدون ویزا و بر اساس قوانین این کشور فراهم است. احتمالا برای‌تان سوال خواهد شد که با وجود کشورهای بی‌شمار در دنیا چه لزومی به دریافت پاسپورت ترکیه وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر چرا به اخذ پاسپورت از کشورهای دیگر فکر نمی‌کنید؟ سوال خوبی است و پاسخ این است که گذرنامه‌ها بر اساس امکانات و شرایطی که برای دریافت‌کنندگان آن فراهم می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند. مهم‌ترین عاملی که به پاسپورت ترکیه اعتبار بخشیده است، امکان سفر بدون ویزا به کشورهای دیگر است.

اعتبار پاسپورت ترکیه برای سفر بدون ویزا به کشورهای جهان در کنار سایر مزایای آن برای کاربران ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع در حجم مهاجرت به این کشور کاملا مشخص است. همان‌طور که گفتیم برای اخذ گذرنامه ترکیه باید از روش‌هایی که دولت این کشور در نظر گرفته است، استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های اخذ پاسپورت ترکیه می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاربران می‌توانند با خرید حتی یک خانه کوچک با هر ارزشی، گذرنامه این کشور را دریافت کنند.

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا ۲۰۲۲

بهترین شرکت مهاجرتی برای دریافت پاسپورت ترکیه

شرکت مهاجرتی اویم استانبول بهترین شرکت مهاجرتی در راستای خدمات‌رسانی به کاربرانی است که قصد دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ اقامت در این کشور را دارند. این شرکت مهاجرتی خدمات مختلفی از جمله خرید و فروش واحدهای مسکونی، تجاری و اداری در ترکیه، خدمات صرافی، مترجمی، کاریابی، اجاره واحدهای مسکونی، ثبت انواع شرکت، شروع بیزینس، ارائه مقالات آموزشی در راستای قوانین مهاجرتی و اخذ گذرنامه و خدمات دیگر را ارائه می‌دهد. ‌ اگر اعتبار پاسپورت ترکیه و مزایای آن برای‌تان اهمیت دارد و به دنبال استفاده از مزایا و امکاناتی هستید که به واسطه اخذ گذرنامه ترکیه برای‌تان فراهم می‌شود، از طریق لینک زیر وارد سایت شرکت مهاجرتی اویم استانبول شده و سفارش خود را برای دریافت پاسپورت این کشور ثبت کنید. این آژانس مهاجرتی صفر تا صد دریافت پاسپورت و حق شهروندی را برای‌تان انجام می‌دهد. تخصص ما خرید ویلا در استانبول و خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه است.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha