۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
۱۰۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی استان سمنان استفاده شد
استاندار سمنان:

۱۰۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی استان سمنان استفاده شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از افزایش چشم گیر مسافرت‌های نوروزی در سال جاری خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۰۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی استان توسط مسافران استفاده شد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از هشت میلیون تردد خودرو در مسیرهای اصلی استان سمنان از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته به ثبت رسیده که نشان از افزایش حجم مسافر پذیری استان دارد، تاکید کرد: در این روزها شاهد افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۱۰۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی استان سمنان توسط مسافران استفاده شد، افزود: در ایام نوروز سال قبل ماندگاری مسافران به صورت میانگین پنج ساعت بود که در نوروز سال جاری به ۱۲ ساعت افزایش یافت که رشد بیش از دو برابری را در این شاخص شاهد هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی در ۲۰۰ مدرسه استان از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه تا روز قبل اسکان داده شدند، تاکید داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از مسافران نوروزی در استان صورت گرفت و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

۲۳۰ هزار مسافر نوروزی در ۲۰۰ مدرسه استان از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه تا روز قبل اسکان داده شدند

هاشمی با بیان اینکه تمام خودپردازها در استان توانستند نقدینگی مورد نیاز مسافران نوروزی را تامین کنند و در این زمینه مشکلی وجود نداشت، بیان کرد: به واسطه محدودیت های کرونایی در دو سال اخیر، پیش بینی برای افزایش مسافران نوروزی صورت گرفته بود لذا تمهیدات لازم برای میزبانی مسافران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه حضور مسافران و گردشگران در جاذبه‌های گردشگری استان سمنان نیز افزایش چشم گیری داشته است، تاکید کرد: ۱۱۲ بومگردی در استان آمده میزبانی از مسافران نوروزی و بازدید کنندگان از روستاهای زیبای استان بودند که با استقبال خوبی نیز از سوی گردشگران بومی و خارج از استان روبرو شدند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ترافیک در هر دو محور مشهد- تهران و بالعکس پر حجم اما روان است، بیان کرد: از مسافران نوروزی می خواهیم که بازگشت از سفر خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، زیرا در این زمان بیشترین میزان ترافیک را شاهد هستیم و این کار را برای خودشان هم دشوار می سازد.

هاشمی با بیان اینکه استراحت در شهرهای استان سمنان برای کاهش تصادفات رانندگی از جمله مهمترین توصیه‌های ما به مسافران نوروزی است، گفت: به واسطه فاصله زیاد بین شهرهای استان و همچنین تهران تا مشهد، توصیه ما استراحت در شهرهای بین راهی استان است همچنین در این شهرها امکاناتی برای پذیرایی و استراحت مسافران مانند نمایشگاه‌های صنایع دستی، نوروزگاه‌ها، معرفی مکان‌های گردشگری، اتوبوس گردشگری و ... اندیشیده شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha