۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
ساخت ۸۰ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور
مدیرکل دفتر فناوری شرکت برق حرارتی عنوان کرد

ساخت ۸۰ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی گفت: در سال گذشته ۳۶ قرارداد ساخت داخل به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علی عیسی‌پور با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام درخصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی در شرایط تحریم، تامین قطعات مورد نیاز در راهبری شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و شرکت‌های زیر مجموعه‌ از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات نیروگاه‌ها در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا، این شرکت امکان‌سنجی ساخت داخل با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد خط تولید قطعات و تجهیزات را در اولویت کارهای خود قرار داده و نتایج موثری در این بخش به سرانجام رسیده است.

عیسی‌پور با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات نیروگاهی داخل کشور ساخته شده و در چرخه تولید برق مورد استفاده قرار گرفته‌اند، افزود: تمامی پره‌های توربین گازی که دارای تکنولوژی پیچیده‌ای هستند و تا مقطعی تامین آن‌ها از معضلات نیروگاه‌ها بود، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود و یا در حال ساخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۶ قرارداد ساخت داخل به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان منعقد شده است، ادامه داد: تولید بار اول retaining ring، ساخت پره‌های توربین بخار نیروگاه رامین، پره‌های کمپرسور توربین GE-F۹ نیروگاه شهید رجایی، آجرنسوز نیروگاه ارومیه، چرخ کورتیس نیروگاه لوشان و پره‌های LP نیروگاه لوشان از جمله قراردادهای یاد شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha