۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
مقاوم سازی تمام خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۱۰
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن عنوان کرد

مقاوم سازی تمام خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۱۰

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا سال ۱۴۱۰ سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم‌سازی می‌کنیم تا صد در صد واحدهای مسکونی در مقابل حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله مقاوم شوند.

به گزارش بازار، مجید جودی افزود: بیش از ۵ میلیون واحد مسکونی روستایی داریم که تا سال ۸۴ فقط ۷ درصد خانه‌های روستایی در شرایط بهداشتی مقاوم سازی شده بودند.

وی گفت: براین اساس طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ شروع و سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی براساس برنامه ریزی، مقاوم سازی شد و بعد از ۱۶ سال در ۱۴۰۰ مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به ۵۰ درصد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: قبل ازسال‌های ۸۴ و ۸۵ زلزله‌ای به قدرت ۴ ریشتر واحدهای روستایی را ویران می‌کرد، اما بعد از مقاوم سازی زلزله‌هایی با ۵ یا ۶ ریشتر نتوانسته هیچ آسیبی به واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده برساند بنابراین خیال مان از جان و مال مردم راحت است.

جودی با اشاره به این که بارندگی‌های زیادی در سال ۱۴۰۰ داشتیم و زلزله‌های مختلفی در جنوب کشور کرمان و بندرعباس اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به زلزله حدود ۷ ریشتری که در جنوب هرمزگان اتفاق افتاده خانه‌های قدیمی و غیر مقاوم تخریب شد، اما هیچ کدام از خانه‌های مقاوم سازی شده آسیب ندیده است.

وی افزود: در گذشته و در حوادث طبیعی مسکن روستایی به شدت آسیب پذیر و با کوچکترین زلزله و بارش باران و یا جاری شدن سیل بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی تخریب می‌شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از ناهنجاری‌هایی که در مسکن شهری وجود دارد بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و حاشیه نشینی در شهرهاست که بیشتر به علت مهاجرت روستائیان به شهرها این پدیده بوجود می‌آید که همه این عوامل نشان می‌دهد باید به مسکن روستایی توجه کنیم.

جودی افزود: مسکن روستایی برخلاف مسکن شهری، مسکن معیشت محور است و چون مسکن روستایی از قدیم قطب تولید بوده برای نگه داشتن مردم در روستاها باید شرایط مطلوب ایجاد شود که این کار از سال ۸۴ با مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی شروع شد تا از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها کاسته و حتی مهاجرت معکوس به روستاها شروع شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      وام ۲۰۰ میلیون کی اجرا میشه
    • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      مسخره کردین چرا وام روستایی رو نمیدین
    • علی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      فقط دروغ به مردم میدین الان چند ماهه که میگین هفته آینده وام ۲۰۰میلیونی
    • طاهره IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      قرار شد وام مسکن روستایی از هفته آینده شروع بشه کدوم هفته مشخص نیست
    • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      وام مسکن روستایی 200تومنی معلوم شد کی میخواد اجرا بشه
    • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 0
      مشخص شد چه زمان پرداخت میشه