۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
اخبار مذاکرات بورس را قرمز پوش کرد| روز خوش دارویی ها و صنایع کوچک
گفتگو با محمد مداح کارشناس و فعال بازار سرمایه

اخبار مذاکرات بورس را قرمز پوش کرد| روز خوش دارویی ها و صنایع کوچک

بورل: مذاکرات وین به خاطر مانع‌تراشی روسیه به تعویق افتاد! این تیتر خبری بود که در کنار نزدیک شدن شاخص کل به محدوده سقف قبلی؛ بازار را منفی و باعث ریزش ۴هزار واحدی در پایان معاملات امروز شد.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمد مداح کارشناس بازار سرمایه افزود: کاهش قیمت نفت در ۲۴ ساعت گذشته که البته صبح امروز با کمی مثبت به مدار بالای ۱۱۲ دلار برگشت در کنار خبر منفی مذاکرات بر روند کلی بازار و از جمله صنعت پتروپالایشی تاثیرگذار بود. خودرویی ها هم با این خبر وارد فاز اصلاحی که نیاز داشتند شدند و عدم هماهنگی در ریزش قیمتی سهام مرتبطی مثل خودرو و خگستر (یکی صف فروش و دیگری صف خرید) از همین بی تکلیفی بازار از اخبار متناقض و مقاومت های قیمتی نمادها ناشی می شود.

در بازار امروز ۲۸۳ میلیارد تومان خروج پول از جانب حقیقی ها صورت گرفت. نماد های دتوزیع و فرابورس بیشترین ورود پول را از آن خود کردند و ارزش معاملات خرد به بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیز رسید.

لیدری یک روزه بانکی ها

محمد مداح با توجه به لیدری دیروز بانکی ها افزود: نمادهای بانکی هم هرچند قیمت های پایانی منفی به خود ندیدند ولی افزایش عرضه ها و رشد ارزش معاملات به نسبت قبل، به کاهش قیمت آخرین معامله در این نمادها منجر شد.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به قیمت شمش فولاد نیز گفت: دیگر دلیل بر فاز اصلاحی بازار و عدم وجود عامل اقتصادی منفی برای شرایط منفی بازار، منفی شدن فولادی ها و سنگ آهنی ها بود که علی‌رغم رشد قیمتی شمش فولاد در بازار جهانی اتفاق افتاد. حتی قیمت شمش فولاد در معاملات امروز بورس کالا نیز محدوده ۱۴۸۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان را حفظ کرد.

امروز روز خوش صنایع کوچک بود؛ به ویژه صنایع دارو، رایانه و کانی های غیر فلزی که بیشترین صف های خرید به نمادهای دارویی تعلق داشت

جولان صنایع کوچک

مداح افزود: اما امروز روز خوش صنایع کوچک بود؛ به ویژه صنایع دارو، رایانه و کانی های غیر فلزی که بیشترین صف های خرید به نمادهای دارویی تعلق داشت. نیروگاهی ها و دارویی ها از اخبار حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای رشد قیمتی تغذیه می کنند و در این بین باید مجدداً منتظر بازدهی حداقلی در صنعت روغن خوراکی باشیم.

سیمانی ها به واسطه رشد قیمت سیمان در بورس کالا و همچنین نزدیک شدن به فصل مجامع ، رشد قیمت سهام را تجربه می کنند. گروه زراعت و غذایی نیز با توجه به جا ماندگی از بقیه گروه ها با افزایش تقاضا همراه بودند.

مداح با توجه به روند کلی قیمت ها در بورس کالا و بازارهای جهانی و پیش بینی ها از گزارش های فصل زمستان صنایع و با نیم نگاهی به اخبار بر جام و جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: انتظار بازدهی مجدد تا پایان فروردین ماه را باید از صنایع بانکی، خودرویی و پالایشی داشته باشیم. با دید میان مدت صنعت فولاد و حمل و نقل از گزینه های جذاب بازار خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha