۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
توان تأمین مصالح یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد
دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان:

توان تأمین مصالح یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد

گرگان- پورحاجت، دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان با اشاره به طرح جهش تولید مسکن، گفت: توان تولید و تأمین مصالح یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اولویت بنگاه‌های اقتصادی تولیدی کشور مانند سیمان و فولاد، صادرات است و آنها تحت هیچ شرایطی صادرات خود را قطع نمی‌کنند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور افزود: در شرایط کمبود سیمان و یا جهش قیمت فولاد در کشور، صادرات این شرکت‌ها در حال انجام بود.

وی بیان کرد: علاوه بر آن طی پنج سال گذشته حجم گسترده‌ای از شرکت های نورد در کشور راه‌اندازی شده که نظم عرضه و تقاضا را بر هم زدند و بخش عمده ای از افزایش قیمت ها توسط آنها ایجاد شده است.

پورحاجت با بیان این که کشور ظرفیت و گنجایش تامین مصالح طرح جهش تولید مسکن را دارا است، گفت: هم اکنون غالب شرکت های تولیدی سیمان و فولاد، چه خرد و چه کلان با حداقل نیرو در حال فعالیت هستند و شرایط آنها به گونه‌ای نیست تا بیش از آن تولید داشته باشند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان کشور ادامه داد: این شرکت ها بررسی کرده و بر اساس میزان تقاضا در بازار و متناسب با آن فعالیت و تولید خود را تنظیم می کنند.

وی با بیان این که اگر طرح جهش تولید مسکن در کشور کاملاً اجرایی شود، متذکر شد: ایران جزو ۱۰ تولیدکننده برتر سیمان و فولاد در دنیا بوده و ۷۵ کارخانه سیمان در کشور فعالیت می کنند و منابع و مواد اولیه تولید سیمان در کشور ما فراوان است و به راحتی می توانیم مصالح مورد نیاز احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha