۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
ضریب اشغال تخت‌ در اقامتگاه‌های اصفهان ۱۰۰ درصدی شد| اصفهان همچنان آماده پذیرایی از مسافران
مشاور وزیر و مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان:

ضریب اشغال تخت‌ در اقامتگاه‌های اصفهان ۱۰۰ درصدی شد| اصفهان همچنان آماده پذیرایی از مسافران

اصفهان - ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: اصفهان برخلاف برخی استانهای کشور، با توجه به پیش‌بینی و برنامه ریزی‌های از قبل تعیین شده، همچنان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و کاهش محدودیت ها در نوروز امسال اظهار داشت: با توجه به سیاست گذاری های انجام شده و افزایش مسافرت های نوروزی امسال شاهد ترددها در سطح کشور بودیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان امسال نسبت به سال ۹۸ یعنی آخرین نوروز پیش از شیوع کرونا تقریبا ۶ درصد افزایش ورودی مسافر به استان اصفهان را داشته ایم، ابراز داشت: تا شب گذشته حدود ۹۰۰ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه های سطح استان داشته ایم.

ضریب اشغال تختهای اقامتگاه های سطح استان اصفهان ۱۰۰ درصدی است
مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت‌های اقامتگاه های سطح استان اصفهان ۱۰۰ درصد است، تصریح کرد: این در شرایطی است که تا حدود یک ماه قبل از نوروز برای انجام سفرها و اعمال محدودیت های احتمالی ابهام وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد دائمی خدمات سفر در سطح استان با وجود تمام ابهامات به طور مرتب برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۷۵ جلسه کمیته های ۱۰ گانه در ۲۸ شهرستان استان باعث شد که امسال تمام مجموعه های سطح استان با آمادگی کامل به استقبال مسافران نوروزی بروند.

استان اصفهان در مکان سوم ورود و جذب گردشگر نوروزی
ایزدی با اشاره به اینکه استان اصفهان بعد از خراسان شمالی و فارس در مکان سوم ورود و جذب گردشگر و مسافر نوروزی در سال جدید قرار دارد، گفت: در سطح استان اصفهان با بسیج امکانات و همکاری و همیاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه بهترین خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شد.

وی تاکید کرد: دو استان خراسان رضوی و فارس با توجه به محدودیت هایی که برای آنها پیش آمده به نظر می‌رسد دیگر امکان جذب گردشگر جدید را ندارند و از مسافران می خواهند سفر خود را به این دو استان به تاخیر بیاندازند ولی استان اصفهان با توجه به پیش بینی و برنامه ریزی هایی که داشته است همچنان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

عبور از تمامی رکوردهای پیشین
مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه آمارهای گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ در استان اصفهان نشان از عبور از تمامی رکوردهای پیشین را دارد، افزود: یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری «شب مانی» یعنی متوسط اقامت گردشگر است که این عدد در سطح استان اصفهان به حدود سه شبانه روز رسیده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha