۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
۱۰۰ هزار تخته چرم ماهیان خاویاری در مازندران تولید می شود
یک کارآفرین مازندرانی:

۱۰۰ هزار تخته چرم ماهیان خاویاری در مازندران تولید می شود

ساری- اسلامی، کارآفرین و تولیدکننده خاویار در مازندران با اشاره به ساخت پایانه صادرات ماهیان خاویاری گفت: ۱۰۰ هزار تخته چرم از پوست ماهیان خاویاری در این پایانه تولید می شود.

اسحاق اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پایانه ماهیان خاویاری در جویبار در دست احداث است، افزود: تولید ۱۰۰ تن خاویار، پنج هزار تن گوشت عمل آوری شده و ۱۵ هزارتن گوشت عمل آوری شده ماهیان سردآبی و ۱۰۰ هزار تخته چرم از پوست ماهیان خاویاری در این پایانه محقق می شود.

وی افزود: از کبد ماهیان خاویاری برای صنایع مرتبط، کیسه شنای ماهی برای صنعت هوایی، امحا و احشای ماهی به عنوان سرم در صنعت دارویی کاربرد دارد و برای توسعه کار نیازمند مسئولان استان هستیم.

وی با بیان اینکه تا پایان کار دولت، این پایانه صادراتی به هدف های صادراتی دست خواهد یافت، افزود: این پایانه صادراتی به عنوان نقطه قوتی برای رونق تولید محسوب می شود.

اسلامی با اظهار اینکه آب دریای مازندران دارای کیفیت بالایی برای تولید ماهی به شمار می رود، افزود: سواحل استان های شمالی برای تولید ماهیان ظرفیت خوبی دارد.

این تولیدکننده ماهیان خاویاری با عنوان اینکه صید ماهیان خاویاری در حال حاضر در دریا صفر شده است، افزود: در پایانه صادراتی با همت جوانان متخصص توانستیم به تولید ماهیان خاویاری بپردازیم و این گونه از خطر انقراض خارج شده است.

وی گفت: در واحدهای تولیدی ما ۶۰ هزار قطعه ماهی مولد وجود دارد که به عنوان چاه نفت محسوب می شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha