۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
تلاش خرس ها برای کاهش قیمت جفت  EUR/USD به ۱.۰۹۰۰
تحلیل بازار فارکس؛

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت جفت EUR/USD به ۱.۰۹۰۰

جفت ارز EUR/USD نیز یک روند نزولی چهار روزه را پشت سر گذاشته تا فروشندگان را در حدود ۱.۰۹۵۰ و البته در آستانه برگزاری جلسه آسیایی روز دوشنبه خوشنود کند.

به گزارش بازار، باتقویت نسبی اقتصاد ایالات متحده پس از تحولات مربوط به تصویب افزایش نرخ بهره بانکی، جفت ارز EUR/USD نیز یک روند نزولی چهار روزه را پشت سر گذاشته تا فروشندگان را در حدود ۱.۰۹۵۰ و البته در آستانه برگزاری جلسه آسیایی روز دوشنبه خشنود کند.

با چنین رویدادی، قیمت این جفت ارز به پایین ترین سطح خود طی هشت روز گذشته سقوط کرده تا ریسک گریزی سرمایه گذاران در خصوص بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تقویت شود.

با این اوصاف، بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده ۵.۴ واحد پایه (bps) افزایش یافته و به بالاترین سطح از ماه می ۲۰۱۹ یعنی حدود ۲.۵۴ درصد در زمان انتشار رسیده است. کوپن های اوراق قرضه به نفع شاخص دلار آمریکا (DXY) بوده تا با عبور از خط مقاومت نزولی سه هفته ای خود به ۹۹.۱۵ برسد.

شایان ذکر است که تقویت کوپن‌های اوراق قرضه این انتظار را ایجاد کرده که بانک‌های مرکزی جهانی به رهبری فدرال رزرو، سیاست‌های پولی تهاجمی خود را برای مبارزه با مشکلات تورم به تشدید کنند.

با دقت بیشتر در روند قیمت، می‌توان متوجه این نکته شد که انتظارات تورمی ایالات متحده برای نرخ تورم سربه‌سر ۱۰ ساله براساس داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید.

همچنین در میان تنش شکل گرفته بین غرب و روسیه و همچنین بلاتکلیفی در مورد مذاکرات مسکو و کی یف، تقاضای امن دلار آمریکا بر قیمت یورو/دلار آمریکا تاثیرگذار است. اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تهدید غیرمستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اوایل روز بازار آسیایی منجر به ایجاد روحیه ریسک‌پذیری شد و حتی تلاش های کاخ سفید و آلمان از میزان این ترس نکاست.

در همین راستا، اخبار متناقض در مورد مذاکرات صلح این هفته در ترکیه نیز منتشر شده است. چراکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای پیشرفت مذاکرات صلح اوکراین و روسیه با تاکید بر اینکه «ما آماده‌ایم در صورت تضمین امنیت درباره بی‌طرفی مذاکره کنیم. با این حال، اظهارات وی مانند "اصرار اوکراین بر حاکمیت و تمامیت ارضی در گفتگو با روسیه"، شانس موفقیت مذاکرات را به چالش می کشد.

تحلیل فنی

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت جفت  EUR/USD به ۱.۰۹۰۰


شکست واضح نزولی خط روند افزایشی سه هفته‌ای، در حدود ۱.۱۰۹۵، به معاملات پایدار جفت EUR/USD زیر ۲۱-DMA، حداکثر نزدیک به ۱.۱۰۱۵ گره خورده تا خرس‌ها را برای رسیدن به پایین‌ترین حد اواسط مارس یعنی قیمت ۱.۰۹۰۰ امیدوار نگه دارد.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha