۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
 یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیرکل گمرک ایلام:

یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام- مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک ایلام، روح الله غلامی با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است، افزود: این میزان کالا با وزن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزش اقتصادی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در این مدت (سال گذشته) تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز بین المللی مهران شده که رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: همچنین در سال گذشته چهار هزار کامیون ترانزیتی از مبدا سایر کشورها و به وزن بیش از ۱۰۰ هزار تن که کار تشریفات قانونی آن انجام شده است از مرز بین المللی مهران گذر کرده اند که رشد ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی عنوان کرد: در پنج ماهه آخر منتهی به اسفند ماه در سال گذشته مجموع صادرات هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده که اوج آن در ماه اسفند با بیش از ۱۵۵ میلیون دلار رکورددار سال ۱۴۰۰ است.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha